A BMW M GmbH végül beadta a derekát, és felvállalta a dízelmotort. Alapnak a jól bevált, 3,0 literes soros hathengeres erőforrást vették, a kompressziót csökkentették (16:1), cserébe egy harmadik turbófeltöltőt adtak hozzá. Az eredmény: 381 lóerő és 740 Nm!

Az X5 és X6 modelleknél M50d jelzéssel rendelkezik az új erőforrás, az 5-ös sorozatnál M550d-ként fut majd. Előbbiek júniustól, utóbbiak (limuzin és kombi) októbertől lesznek elérhetőek. Legjobban a britek járnak. Amíg a kontinensen csak összkerékhajtással lehet majd megvásárolni az M550d-t, addig a szigetországban, ahol a kormánygép másik oldalra helyezése miatt nincs xDrive-os 5-ös, csak hátsókerékhajtással lesz választható az új motor. Ez 70 kg-mal alacsonyabb tömeget jelent!

Aggódni nagyon nem kell, az M550d xDrive 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a kombinak ugyanez 4,9 másodpercig tart, az X6-onál 5,3, az X5-ösnél 5,4 másodperc a vonatkozó érték. Az összes triplaturbós BMW végsebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Az X6-os szabadidő-autó kupénál rögtön egy szolid modellfrissítéssel együtt mutatkozik be az új erőforrás, a Genfi Autószalonon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!