Az Egyesült Államokban egyre többen panaszkodnak arra, hogy idő előtt lemerül a Nissan Leaf akkumulátora. Nem azzal van a bajuk a tulajdonosoknak, hogy egy feltöltéssel 96-128 kilométerre jut el az autó, a gondot az okozza, hogy ha azt írja a számítógép, hogy van még x mérföld megtételére elegendő energia az akkumulátorban, akkor x/2 mérföld után leáll az autó.

A gyakorlatban először „teknős” üzemmódba kapcsol az autó, hogy az ember legalább a félre tudjon állni. A nem éppen kellemes élményt átélt tulajdonosok arra panaszkodnak, hogy utóbbi üzemmódban az autó kb. 10 km/órás tempóval képes haladni, nagyjából 100-200 méter távolságra. Az ilyen esetekre gondolva a Nissan által a Leaf-hez adott mobilitásgarancia tartalmaz ingyenes hazavontatási lehetőséget is – azonban volt olyan eset, amikor a kiérkező szervizautó munkatársai megkérdezték a kedves ügyfelet, hogy akkor bebikázzák-e az autóját…

Hamarabb kifogy a szufla a Nissan Leaf-ből, mint azt a fedélzeti számítógép mondja Hamarabb kifogy a szufla a Nissan Leaf-ből, mint azt a fedélzeti számítógép mondja

Egyre többen kezdenek el azon gondolkozni, hogy megérte-e kifizetni a kormányzati adókedvezmények után is 28 000 dolláros vételárat egy olyan autóért, aminek a használhatósága egyrészt korlátozott, másrészt nem lehet arra hagyatkozni, amit kiír hatótávolságként. A gondot egyébként az okozhatja, hogy a Nissan Leaf akkumulátor-csomagjának nincs fűtése, és a téli évszakban a hideg időjárás miatt nem olyan megbízható az előrejelzés. Érdekes lesz majd nézni, hogy az Európában tavasszal-nyáron piacra dobott autókkal milyen tapasztalatokat szereznek majd a tulajdonosok az első télen.