Zwickauban készítik majd szeptembertől a Cupra Born villanyautót, ugyanazon a soron, ahol a Volkswagen ID.3-ast, így nem csoda, hogy a karosszéria nagy része is azonos a két típus között, a spanyol márka formatervezői az orrot és a fart tették látványosabbá, hátul például diffúzornak látszó betétet is elhelyeztek a lökhárítóban. A felnik 18-20 col pántátmérővel választhatóak, utóbbiakhoz 235 mm széles abroncsokat adnak, nagyobb teljesítményű fékrendszert használnak, a menetstabilizálónak van Sport-fokozata is. Az utastérben is a színekkel és a kárpitokkal játszhattak a fejlesztők, a Cupra kormánykerék mellett a műszerfal betétjét cserélték 3D-mintájú darabra.

A magasabbra pozicionált Cupra Born esetén 12 colos központi képernyőt használnak, a hangvezérlést a spanyol „hola!” köszöntéssel lehet fülelésre bírni – világnyelveken használható, és állítólag mire ősszel a kereskedésekben lesznek az autók, már megbízhatóan működik majd a rendszer. Kétféle fenntartható forrásból származó kárpitanyagot is lehet választani, van a tengerből származó műanyaghulladék újrahasznosításával készülő Seaqual-kárpit és a Dinamica műbőr, ami szintén újrahasznosított anyagból készül.

A forgalmazás kezdetén két motorteljesítmény és három akkumulátor-kapacitás áll majd a vásárlók rendelkezésére, a hátsó kerekeket hajtó villanymotor 150 vagy 204 lóerős, a maximális nyomaték mindkét esetben 310 Nm. 2022 tavaszától lesz választható az e-Boost csomag, amelynél kerül egy extra kapcsoló a kormánykerékre, amelynek megnyomásakor az alapesetben 204 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor 231 lóerőt tud – változatlan 310 Nm-es nyomaték mellett. A 150 lóerőhöz 45 kWh akkumulátor-kapacitás jár, ami 340 km-es WLTP-hatótávra elég, a 204 lóerőnél már 58 kWh-s akku az alap (420 km-es hatótáv) és 77 kWh kapacitású is választható (540 km hatótávolság).

A Cupra Born legfürgébb változata az 58 kWh kapacitású e-Boost változat 6,6 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással, a 77 kWh kapacitású akkumulátor nehezebb, ezért azzal 4 tizeddel tovább tart a százas sprint. A Cupra egyébként a piaci igényektől függően nyitott még erősebb, egészen pontosan két villanymotoros, összkerékhajtású változat piacra dobására is, a 300 lóerős rendszerteljesítményű modellre azonban legalább 2023-ig kell várni.