Hamarosan dönteniük kell majd az indiai vásárlóknak, mennyire takarékos, mennyire csendes és mennyi csomagot cipelni képes Celerio-t akarnak vásárolni. A forgalmazás az 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorral indult, amelyhez most csatlakozott a földgázas változat Celerio Green CNG néven. Ezzel kapcsolatban azt érdemes tudni, hogy lényegében megszűnik a csomagtartó, pontos adatot nem közölt a Maruti arról, hány liter maradt meg az eredetileg  literes csomagtérből, de nem lehet túlságosan sok.

A földgázrendszer gyári neve egyébként i-GPI, ami az intelligent Gas Port Injection rövidítése. Az Indiában egyedüliként elérhető K10B háromhengeres benzinnel 68 LE/90 Nm teljesítményű, földgáz-üzemre átkapcsolva 59 LE/78 Nm a tudása. A szabványos mérési ciklus szerint 3,14 kg/100 km a fogyasztás, de hatótávolságot nem tudunk, mivel a rendszer nyomását nem tudjuk, és a tartályról csak annyit árult el a Maruti, hogy 60 literes.

És ez még nem minden, hiszen már közúton tesztelik a dízelmotoros Celerio prototípusokat, amelyekbe a Suzuki új fejlesztésű erőforrását szerelik. Utóbbiról jelenleg annyi biztos, hogy 792 köbcentis, 2 hengeres turbódízelről van szó, a 48 LE/130 Nm-es csúcsteljesítmény jelenleg még csak találgatás, ahogy a 3,7 l/100km-es szabványos fogyasztás is az. Az erőforrás meglehetősen hangosan jár, ahogy az alábbi kémvideón is hallható, de itt ugye még nem a végleges változatról van szó. Európában nem várható se a földgáz, se a dízelüzemű Suzuki Celerio megjelenése, egyfelől a raktér, másfelől a megfelelő károsanyag-kibocsájtási normák teljesítése hiányában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!