A Roma visszafogott megjelenésével a múlt század 50-60-as éveinek Dolce Vita életérzését akarta megidézni a Ferrari, és ehhez elengedhetetlen az ember haját borzoló menetszél; a kabrióváltozat is kitart a klasszikus megoldásoknál, hiszen 1969 óta nem készített a márka olyan orrmotoros kabriót, amely vászontetőt használt volna.

Gombnyomásra 13,5 másodperc alatt – akár legfeljebb 60 km/órás tempóval haladva – hajtják végre a villanymotorok és aktuátorok a tetőmozgatást, a mechanika Z-alakban csomagolja össze a vásznat, amely zárt állapotában mindössze 220 mm magas teret igényel. Igaz, a csomagtér mérete a kategóriában ugyan vezető, de még zárt tetőnél is mindössze 255 literről beszélünk. Maga a tető 5 rétegű, hogy jó hang- és hőszigetelést biztosítson, az ügyfél különféle színek közül választhat annak függvényében, hogy sportosabb vagy elegánsabb megjelenést szeretne.

Az aerodinamikai vizsgálatokkal nem csak az utasok körüli légáramlást optimalizálták, de a padlólemezen elhelyezett, a levegőt az első kerekek megkerülésével oldalra kivezető terelőlapokkal sikerült az első tengelyre ható leszorító-erőt növelni a kupéhoz képest. Új elem a gombnyomásra felnyíló hátsó szélterelő-lap, ami egyben a hátsó üléstámla is, ez 30%-kal csökkenti az utastér turbulenciáját – az elektronika legfeljebb 170 km/órás tempóig engedi a nyitást, de utána akár egészen a végsebességig a helyén maradhat. Új aktív hátsó spoilert is készítettek, amely a kupéhoz képest módosult légáramláshoz igazodik.

Nem változott a 620 lóerős (5750-7500/perc) teljesítményű, 760 Nm (3000-5750/perc) nyomatékú 3,9 literes V8-as biturbó, amely 3,4 másodperces 0-100 km/óra és 9,7 másodperces 0-200 km/óra gyorsulásra teszi képessé a Ferrari Roma Spidert, a csúcssebesség meghaladja a 320 km/órát. A fékút 100 km/órás tempóról 32 m, 200 km/órás tempóról 130 m. A kabrió tömege 1556 kg, ami 48/52%-os arányban oszlik el az első/hátsó tengely között.