A Szovetunióban már a múlt század ötvenes éveiben használtak felsővezetékes energiaellátású villanymotoros haszonjárműveket, majd a motortechnika fejlődésével ezeket kiszorították a dízelüzemű járművek. A járműiparban tapasztalható elektromos átállás a nagy méretű haszonjárműveknél még várat magára, mert egyelőre még keresik a megfelelő energiatárolási módszert – a sok akkumulátor a hasznos teherbírást, a tüzelőanyagcellás rendszer helyigénye pedig a hasznos raktérméretet korlátozza. Úgy tíz évvel ezelőtt merült újra fel a felsővezetékes energiaellátás, amelynél a dízelmotoros járművek bizonyos útszakaszokon villanymotorral haladhatnának. Egy ilyen infrastruktúra kiépítését célozza a Nagy-Britanniában most bejelentett Electric Roads System.

Eszerint a következő húsz évben, három ütemben összesen 15 121 km-nyi felsővezetéket építenek autópályák és főútvonalak fölé, ezzel lefedve a szigetországban megtett haszonjármű km-ek 65%-kát. Először a következő öt év folyamán egy 40 km-es tesztszakaszt létesítenek, az itt szerzett tapasztalatok alapján alakítják ki a jogi környezetet (ösztönzők/tiltások), majd három ütemben, összesen 19,3 milliárd font (7320 milliárd Ft) költséggel építik ki a teljes hálózatot. A tanulmány szerint az alacsonyabb üzemeltetési költségek miatt a szállítmányozóknak 18 hónap után már nyereséget hoz, hogy lecserélik a flottájukat kettős – dízel- és villanymotor hajtású – járművekre.