2007 óta első új márkakereskedését nyitotta meg a Nissan márka Pécsett, amelyet már az új elképzelésnek megfelelően alakítottak ki. A Digital Retail Concept lényege, hogy az interneten információt gyűjtő ügyfelet egy alapvetően digitális információra épülő szalonban fogadják, ahol a tanácsadóval kényelmesen, egy kávé mellett beszélget úgy, hogy rögtön az ő konfigurációját tudják megbeszélni a táblagépek, illetve a tartozékfal segítségével.

Mivel a kereskedés előre értesül a vásárló szándékáról, a megfelelő tesztautóval is tud készülni a próbaútra. A digitális kör végül azzal zárul, hogy az átadáskor fénykép készül a kedves ügyfélről és új járművéről, amellyel aztán a közösségi oldalakon dicsekedhet. A Ste-Ba Kft. tavaly novemberben, 25 évnyi Honda-kapcsolat után döntött úgy, hogy ideje felvenni a kínálatba a Nissan márkát is. Most, május elsejével már ténylegesen meg is kezdi a működését a 6-os út városi szakasza melletti kereskedés, amelybe belépve az a legmeglepőbb, hogy nincsenek íróasztalok a fal mellett. Kétoldalt az autók sorakoznak, az ajtó mögött rögtön izlandi zuzmó-falba helyezett tévé tájékoztat, középen bárpultot és egy pihenőrészt találunk, ahol a tárgyalások zajlanak majd.

Nincs, vagy csak nagyon minimális a papír alapú kommunikáció, az ügyfél rögtön e-mailben kapja meg az információkat. Bánfalvi István tulajdonos szerint az újfajta koncepció hatalmas munkát igényelt, a padlóban és a falakban 4 kilométernyi kábel került beépítésre, hogy a rengeteg digitális eszköz működhessen. A Nissan márkakereskedések egyébként 2016 végéig mind megújulnak, és ezzel párhuzamosan elektromos autó értékesítési/töltőpont is kialakításra kerül majd bennük.

A márkakereskedésen kívül még két autó is apropója volt a sajtótájékoztatónak, a nemrég felfrissített Juke-ból megérkezett hazánkba a Nismo RS változat. Ebben már erősebb az 1,6 literes turbómotor, összkerékhajtás esetén 214 LE/250 Nm, elsőkerékhajtással 218 LE/280 Nm a maximum. Utóbbinál egyébként mechanikus önzáró differenciálmű segít abban, hogy ne füstbe menjen, hanem haladásra használjuk a hatalmas teljesítményt.

Kategóriájának egyetlen forró szabadidő-autójával van dolgunk, amelynél a Nissan Motorsport mérnökei áthangolták a felfüggesztést, extra merevítések segítségével megerősítették a karosszériát és természetesen nagyobb teljesítményű fékrendszert is beépítettek. Az utastérben hasított bőr betétek, bőr/hasított bőr kormány és – felár ellenében – a testet körülölelő Recaro kagylók adják meg az alaphangulatot. Egy rögtönzött szlalompályán lehetett kipróbálni az autót, a 39 másodperc legfontosabb tapasztalata számomra – a pályatévesztésen felül – az volt, hogy milyen nagy a fordulókör, egészen pontosan párszor a betonfal volt túlságosan közel hozzám.

Az 1.6 DIG-T motorral szerelt Nissan Pulsar már nem olyan forrófejű autó, mint a Juke Nismo RS, de azért ez is tisztességesen helytállt a szűk pályán. Itt már eltaláltam az irányt, az időm is lement 36 másodpercre – érdekes módon minden sofőr több másodpercet lefaragott idejéből. A 190 LE/240 Nm teljesítményű turbómotorhoz sportcsomag, egyedi felnik és krómozott kipufogóvégek járnak, az utastérben fehér cérnával varrt fekete bőrkormány és -váltókar található.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!