A Nio stratégiájának fontos része, hogy a hagyományos töltőpontok mellett (ezekből 2340 helyszínen 13 734 darab töltőpont van a Nio saját hálózatában) akkumulátor-cserélő állomásokat is telepít a fő piacain, Európát például Biatorbágyon összeszerelt állomásokkal fogja lefedni. Eredetileg az idén 400 állomással tervezte bővíteni a meglévő, 1315 darabos kínai hálózatát, de most bejelentették, hogy még az idén 600 további akkumulátor-cserélő állomást telepítenek, ezeket olyan kisebb városokban és az oda vezető útvonalaknál telepítik, ahol még nem olyan előrehaladott az elektrifikáció, mint a nagyvárosokban – kínai léptékben kell gondolkodni, ahol a nagyváros 1 milliót meghaladó népességet jelent (155 darab), a város 100 000-1 millió fő közötti (415 darab), a kisváros 100 000 fő alatti (1257 darab). Már a 3. generációs, nagy sebességű, azaz egy akkucserét és közben az autó diagnosztikáját 3 perc alatt elvégző csereállomásokról van szó, amelyek gyártását márciusban kezdik, és júniustól kezdve havi 120-150 példányt telepítenek.

Az idei Holdújév ünnep ideje alatt egyébként a Nio 20 napig ingyen biztosította az akkumulátor-cserét a használóknak 346 gyorsforgalmi úton lévő állomáson. Január 27-én volt a csúcs, amikor 23 866 akkumulátor-cserét hajtottak végre, ilyenkor átlagosan 13,08 percre nyúlt a várakozási idő. Az ügyfelek 3 850 000 km-t tettek meg a 20 nap alatt, 18 felhasználó több mint 10 000 km-t autózott az ajándék akkumulátor-cserét kihasználva.

A Nio egyébként a felhasználók javaslatait várja, hova telepítsék az akkumulátor-cserélő állomásokat, ezzel a „külső nyomással” próbálják meggyőzni a helyi hatóságokat a létesítéshez szükséges eljárás felgyorsításáról. Az autógyártó sok helyen nehézségekbe ütközik, van, hogy nem elég nagy a teherbírása a teleknek (metróvonal, közmű van alatta), nincs a szükséges 630 kVA teljesítményű transzformátor a közelben, vagy épp a tulajdonviszonyok rendezetlenek.