Ránézésre semmi nagy újdonsággal nem szolgál a Daihatsu Tanto nevű kei-autó, hiszen az a divatnak megfelelően magas építésű dobozforma jármű, elöl hagyományos, hátul tolóajtókon át megközelíthető utastérrel.

Az a nagy újdonsága a karosszériának, hogy a nagy fokozatú acél fokozott használatával elérték azt, hogy az utasoldalon elhagyhatták a B oszlopot úgy, hogy a karosszéria merevsége és az utasvédelem nem csökkent; a rend kedvéért és valószínűleg költségmegtakarítás miatt a vezető oldalán megtartották a B oszlopot. Az utascsere felgyorsítása volt a célja az aszimmetrikus kialakítású karosszériának, és mivel csak jobbkormányosként készül az autó, nem kellett mindkettő oszlopot eltüntetni, ahogy azt például a Ford tette a B-Maxnál.

A hátsó ülésen utazók szórakoztatását a tetőből lehajtható 8 colos monitorral rendelkező multimédiás egység garantálja. Városi fékasszisztens is rendelhető a Daihatsu Tanto-hoz, amely meglepő módon kétféle 64 lóerős, 0,66 literes motorral készül az egyik szívó, a másik kompresszoros -, a fokozatmentes váltó adott, de választani lehet az első- vagy összkerékhajtás közül.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!