A fékteszt meglehetősen egyszerű dolog, csak egy megfelelően hosszú és sík egyenes útszakaszra van hozzá szükség. Jelen esetben a 70 mérföld/órás (112 km/h) tempóra gyorsítva szerették volna végrehajtani a fékezést a Motor Trend újság szakemberei, azonban a fékpedálra lépést követően csak egy pattanás hallatszott, és az autó változatlan sebességgel haladt tovább.

A sofőr a hatfokozatú váltóval visszakapcsolgatva eléggé le tudta lassítani az autót ahhoz, hogy a pálya végén lévő akadályok között át tudjon haladni, majd kigurult. Az újság 25 éve végez ilyen teszteket, de hasonló, teljes fékhatás-vesztés még soha nem történt.

A Ford természetesen azonnal megvizsgálta a hiba okát, még a Mustang sorozatgyártását is leállították erre az időre. Kiderült, hogy nem gyártási hiba, hanem egy rosszul elvégzett szerelés okozta a bajt. Úgy tűnik, egyszer már kicserélték a kérdéses autó főfékhengerét – a Laguna Seca versenypályán is használták az autót, és egyéb helyeken is versenykörülmények között közlekedtek vele. A bajt az okozta, hogy a szerelés során a fékpedál karját nem a főfékhenger rúdjának V alakú végződésébe rögzítették vissza, hanem kívülre szerelték azt. Ez a csap törött el abban a pillanatban, amikor nagy erővel rátapostak a fékpedálra.

Ennek a csapnak a törése okozta a fékhatás teljes megszűnését a Ford Mustang Boss 302 tesztautón - nem gyári hiba, rossz szerelés következményeként Ennek a csapnak a törése okozta a fékhatás teljes megszűnését a Ford Mustang Boss 302 tesztautón – nem gyári hiba, rossz szerelés következményeként

Ha megfelelő módon szerlik össze a fékpedál-rudazatot, az autó még meg tudott volna állni, hiszen a V alak miatt az erőátvitel létrejött volna. Rossz abba belegondolni, mi történt volna, ha a korábban közúton már kipróbált Mustanggal esetleg vészfékezésre kényszerült volna a tesztelő.