Amióta csak levetkőzte a Jeep-típusok örökségét a dél-koreai Ssangyong gyár, egyre inkább megszokást igénylő autókat készített nekünk. Aztán amióta az indiai Mahindra irányít, visszavettek egy keveset a merészségből, aminek az új Tivolit is köszönhetjük. Most pedig itt az XAV elnevezésű tanulmány, ami bizonyítja, hogy nem felejtettek el különleges autót rajzolni a formatervezők.

A kiindulási alap egy doboz volt, azonban sikerült addig gyúrni a dolgot, amíg ez nem lesz szembetűnő. Már csak azért is érdemes alaposabban szemügyre venni a részleteket, mert a sajtóközlemény szerint az új márkaarculat – ugye nem feledték el, hogy az USA-ban való piacra lépés miatt idén-jövőre márkanevet vált a Ssangyong – elemeit hordozza magán az XAV, a név egyébként az eXciting Authentic SUV angol szavakból ered, ami izgalmas, eredeti szabadidő-autónak fordítható.

A hajtásról is nagyon szép dolgokat mondanak, anélkül, hogy a részletekre kitérnének: 1,6 literes benzinmotor van a motorháztető alatt, a virtuális összkerékhajtás előre és hátra beépített villanymotorok segítségével valósították meg. Az már nem derül ki, hogy a benzinmotor kapcsolatban van-e az első kerekekkel, vagy csak áramfejlesztőként működik. Leírás híján az se teljesen tiszta, mit jelent az „Elektronikus Légrugó”. A Ssangyong XAV legérdekesebb része egyébként a csomagtérfedél, amelynek a közepén látható rész kívülről is hozzáférhető rekeszt rejt; itt lehet tárolni a kerékcseréhez szükséges és a vészhelyzetben használatos  eszközöket, könnyen és gyorsan hozzáférhető módon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!