Eddig nem volt szerencséje az óriási szabadidő-autókkal a Kiának, a szériában légrugós, akár V8-as motorral is választható Borrego szabadidő-autót sikertelenség miatt 1 év után (2009) kivonták az észak-amerikai piacról, a kisebb méretű Sorento lépett a helyébe. Most újra nekifutnak ennek a kategóriának, ezúttal egy rendhagyó, az E-GMP műszaki alapra felépített villanyautóval – mégpedig az egész világon.

Hű maradt a 2 évvel ezelőtt megismert tanulmányhoz a Kia EV9-es megjelenése, ugyanolyan élesek a vonalak, a lámpák búrája lett egy kicsit nagyobb az immár „Digitális Tigrisarcon”. A teljesen sík padlójú utastérben 3 üléssornak jut hely, a hagyományosnak nevezhető 7 személyes (2-3-2) mellett lesz 6 személyes (2-2-2) is, utóbbinak középső sora az igazán különleges – ezek a fotelek forgathatóak. Egyfelől egymással szembe lehet fordítani a hátsó üléseket, de arra is lehetőség van, hogy a ki- és beszállás megkönnyítésére oldalra forduljanak. A 6 személyes kivitelben az első 2 sor fotelei pihenő-módba is állíthatóak a töltés időtartamára.

A műszerfalon rögtön 3 képernyőt helyeznek el közös üvegpanel alatt, a 2 darab 12,3 colos kijelző között van egy kisebb, a középkonzol kapcsolóit kiváltó 5 colos érintőképernyő is; pár fizikai kapcsolót meghagytak a klíma alapvető funkcióinak kezelésére. A Kia EV9-es teljeskörű műszaki ismertetésére március végén kerít sort a Kia, addig a műszerfal-fotókon látható felirat alapján annyit tudunk, hogy lesz majd több mint 480 km-es hatótávolságú változat.