Két évvel ezelőtt jelentette be a Toyota, hogy a brit részleg helyi kormányzati támogatások és cégek segítségével készít a Hilux pickupból villanyautót, most pedig elkészült az első, működőképes prototípus. Azért döntöttek a tüzelőanyagcella mellett, mert azzal az akkumulátoroknál nagyobb hatótávolság és gyorsabb újratöltés realizálható, tehát többet tud dolgozni a haszonjármű, kevesebb időt tölt felesleges várakozással.

A Mirai kapcsán már 10 éve vannak gyakorlati tapasztaltai a Toyotának a hidrogén-tüzelőanyagcellával, amelyet folyamatosan fejlesztettek – a legújabb változatot szerelték a pickup orrába. A 3 darab gáztartályt a létraalvázba építették, azok lefelé kilógnak, tehát csökkentik a hasmagasságot, a puffer-akkumulátor a raktér alatt található, hajtómotor csak a hátsó tengelyre került. Mintegy másfél évnyi tervezés és előkészületet követően idén június 5-én indult az első tüzelőanyagcellás Toyota Hilux építése, az első példányt 3 hét alatt építették meg, ezt azóta folyamatosan tesztelik, jelenleg a további 9 prototípusnak az építése folyik, amelyeket szintén tesztelni fognak.

A Toyota Hilux nemsokára a 2,8 literes dízelmotorhoz csatolt 48 voltos lágyhibrid hajtással is elérhető lesz, a tüzelőanyagcellás-elektromos változat sorozatgyártására valamikor az évtized második felében – generációváltást követően – kerülhet majd sor. A pontos dátum még nem ismert, mert az nem magától a járműtől, hanem az elérhető hidrogénkút-töltőhálózattól függ.