Nem túlzás azt állítani, hogy a Lotus márka megmenekülését Romano Artiolinak köszönhetjük, akinek a Bugatti feltámasztása nem jött be, a brit sportkocsi-márkát viszont növekedési pályára állította az új sportkocsi kifejlesztésével. Amikor 1995. szeptemberében a Frankfurti Autószalonon leleplezték az autót, a kocsi utasterében ott ült Elisa Atioli, akiről az autót elnevezték – talán nem a véletlen eredménye, hogy Romano Artioli első unokájának a neve illik Colin Chapman névadási rendszerébe, azaz E-vel kezdődik…

Tavaly decemberben kifutott az autó gyártása, az utolsó ügyfélautó kulcsát pedig most kapta meg Elisa Artioli, aki egyébként előszeretettel hajtja meg első szériás autóját a Bolzano környékén lévő hágókon – a mérnökök is ott csiszolták a futóműhangolást. A 35 123. példány egy Championship Gold színű Sport 240 Final Edition. A széria végső példánya, a 35 124. darab egy sárga színű Sport 240, amely egyenesen a gyár gyűjteményébe került.