Korának legmodernebb szuperautója volt a Porsche 959-es, alumínium és kevlár karosszériája alatt az első, soros turbós motor dolgozott – 2,8 liter, 450 LE -, defekt esetén is járóképes abroncsokkal rendelkezett. A fejlesztés során 29 prototípus készült, amelyek közül 4 maradt fenn – ez a 2 járóképes közül az egyik.

Egészen pontosan a 7 tagú V sorozat egy darabja, ezeket az autókat az aktív felfüggesztés és a blokkolásgátló hangolására használták, például a Nardo-i körpályán száguldottak vele végsebesség közelében, azaz bőven 300 km/órás tempó felett.  A hiányzó kormányburkolat a prototípus-mivoltnak köszönhető, azért nem pótolták azt a későbbi tulajdonosok az évek során.

Valamikor a BB-PW481-es rendszámot viselte, és még a gyári Dunlop abroncsait viseli a prototípus, azaz egyedileg gyártott felnijein – a szériagyártású példányokat mind Bridgestone gumikkal szerelték. Műszakilag egyébként lényegében minden módosítást végrehajtottak az alapot jelentő 930 Turbo-n, amit később a 959-es is megkapott.

Az autót egyébként a Barrett-Jackson soron következő Scottsdale-i árverésén fogják értékesíteni, különlegessége miatt még meg sem tudják becsülni az értékét. Már csak azért is, mert a Porsche ezt követően nem értékesített prototípusokat, azokat vagy elpusztította, vagy megtartotta, így már csak ezért is különleges ez az autó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért