Nem csak a termék, de annak előállítása is új lesz majd a BMW Neue Klasse modellek esetén, a körforgásos gazdaság lényege, hogy megújuló és újrahasznosított forrásból származó anyagok/energia segítségével állítják elő az autókat. Elsőként a Debrecenben most épülő üzemben vezetik be ezt az új termelési modellt, amelyet aztán fokozatosan vezetnek majd világszerte.

„30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság, 30 százalékkal gyorsabb járműtöltés, 25 százalékkal nagyobb abszolút hatékonyság – a NEUE KLASSE modellgeneráció mérföldkövet jelentő technológiai ugrás, amely új magasságokba emeli az EfficientDynamics stratégiát. Ugyanez igaz a formanyelvre is – amely nem is lehetne futurisztikusabb. A NEUE KLASSE modellgenerációval vállalatcsoportunk történetének legnagyobb befektetését hajtottuk végre. Nem a BMW sikertörténetének következő fejezetét nyitjuk meg, hanem teljesen új könyvet írunk. A NEUE KLASSE így mindegyik modellgenerációra hatással lesz” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

A legújabb BMW Neue Klasse tanulmány egy olyan szedánt mutat meg nekünk, ami a kínálatban középtávon a 3-as sorozat örökébe léphet. Ahogy az manapság megfigyelhető, a formatervezők igyekeztek leegyszerűsíteni a megjelenést, de azért megtartani a legfontosabb márkajellemzőket – még ha újra is értelmezték azokat. Az L elrendezésű hátsó lámpák már csak a betéten belül jelennek meg, elöl a veséket és a LED-es lámpákat közös egységbe építik, kevés karaktervonal, nagy ablakfelületek jellemzik a karosszériát. Minimalista a beltér, az ember-gép kapcsolat leginkább a BMW Panorámakivetítő nevű rendszeren keresztül zajlik, ami az egész szélvédőt használja információközlésre, illetve kezelésre; a központi kijelzőn lévő tartalmakat egy mozdulattal lehet áttolni a szélvédőre. Az eddiginél sokkal több szövetet használnak, nélkülözik a krómot és a bőrt, a hátul ülők lábterét javítja, hogy az első ülések nem kétoldalt, hanem középen, 1 konzolon csatlakoznak a padlóhoz.

A 6. generációs elektromos hajtás részeként a BMW hengeres formájú cellákra vált, 2 különböző magasságú, 46 mm átmérőjű cellákat vásárolnak majd a CATL és az Eve Energy nevű kínai gyártóktól, a nagyfeszültségű rendszer 800 voltos lesz. Utóbbi a fejlett hőmenedzsmenttel közösen az aktuálisnál 30%-kal gyorsabb töltéssel, 30%-kal nagyobb hatótávolsággal kecsegtet.