El tudom képzelni, hogy több márka központjában válságértekezletet tartottak, amikor bemutatta a Hyundai az i40-est. Az először csak kombi karosszériával kapható modell már külleme alapján is teljes jogú ellenfele lehet akár a Ford Mondeónak, akár a VW Passatnak. Ehhez számos tulajdonság mellett elengedhetetlen a vonzó külső, ami az i40-es egyik nagy ütőkártyája.

Kicsit harsány a sok ívvel, éllel tarkított karosszéria, de az összkép nagyon mutatós, beleértve a sziluettet is. Aki nem kedveli a németes merevséget, annak üdítően hat a Hyundai minden részlete, beleértve a hullámszerű LED-es nappali fényt vagy a „sportkombisan” lejtő hátsót. Ami a lényeg, ezen az autón nagyon látszik: ugyan koreai, de nekünk, a mi ízlésünk szerint tervezték.

A beltér is a meglepetés erejével hat

Az i40-esben helyet foglalva az ember nem győzi kapkodni a fejét. Teljesen nyilvánvaló, hogy a pár évvel ezelőtt még nem túl nagy presztízzsel rendelkező márka újdonsága elérte a konkurensek színvonalát. Sőt! A Honda Accord kivételével nem is tudnék olyan japán középkategóriást mondani, amelyik igényesebb lenne belül. A formák kellemesek, az anyagok gondos munkáról árulkodnak, ráadásul ergonómiai szempontból is nehéz lenne rosszat mondani az i40-esre, talán csak az érintőképernyőn vezérelhető menürendszer lehetne egyszerűbb. Illetve hosszú éjszakai autózásnál a kék háttérvilágítású középkonzol fényerejét szívesen lejjebb csavartuk volna, ha lehetőségünk nyílik rá. Ezt leszámítva akár több száz kilométeren át is szívesen ül a vezető az ülésben. A sofőr nincs „körbefalazva”, viszonylag sok a mozgástere, arról nem is beszélve, hogy az ülések is roppant kényelmesek. Egy kicsivel kevésbé kemény tömésűek, mint a legtöbb német konkurensé, de nem vitás, az i40-es a komfort területén is nagyon jól áll.

Az összeszerelési minőséggel nagy meglepetést okoz a modell Az összeszerelési minőséggel nagy meglepetést okoz a modell

Szintén jó pontot szerez a Hyundai a tárolórekeszek számát illetően. Az ajtózsebek eleve hatalmasak, de ezen felül a váltókar mögött és előtt is „eltüntethető” rekeszeket találunk (itt van az USB-csatlakozó is), ha pedig ez sem lenne elég, akkor a könyöktámasz alatti üregben is sok minden elfér.

Hatalmas lábtér és akár 1,7 m3-es csomagtér

A 4770 mm-es hossz tükrében természetesen nagyok lehetnek az elvárások a helykínálattal kapcsolatban. Nos, e tekintetben sem okoz csalódást az i40-es, talán csak a hátsó sorban lehetne egy kicsit nagyobb a fejtér, ami a lejtős tetővonal áldozatául esett. Ugyanakkor a lábaknak jutó hely egészen nagy, egy átlagos termetű személy akár keresztbe tett lábakkal is utazhat. Külön örvendetes, hogy a hátsó sori üléseket úgy alakították ki, hogy a középső ülés sem kakasülő, hanem rendes ülőalkalmatosság. Sőt, már csak azért sem panaszkodhatunk, mert szellőzőrostély is jutott hátra.

Az USB-bemenet a márka jó szokásához hűen alaptartozék Az USB-bemenet a márka jó szokásához hűen alaptartozék

A csomagtér mérete jól mutatja, hogy a családi autó szerepében is helytállhat az i40-es. Az 553 literes érték eleve szép, de ha ez nem lenne elég, 1,7 m3-esre bővíthetjük a rakteret. A csomagtér kapcsán azonban két apró negatívumot is felfedezhetünk. Egyrészt a rakodónyílás nem túl nagy, másrészt jó lenne, ha egy, a csomagtér falában elhelyezett kar meghúzására dönthetők lennének az ülések, de ez valahogy kimaradt. Ezt ellensúlyozandó a remekül használható csomagtérrendező sínekért (Style felszereltségtől) illetve az utasteret a csomagtértől elválasztó biztonsági halóért (alapáras) is dicséret illeti az i40-est.

Tárolórekeszből és pohártartóból nincs hiány Tárolórekeszből és pohártartóból nincs hiány

A közvetlen befecskendezésű, 1,6-os benzines szívómotorról vegyes benyomásokat szereztünk. Kifinomultságához kétség sem férhet, ugyanakkor nem egy nyomatékbajnok, amit nemcsak a szubjektív gyorsulásérzet, hanem az adatok is alátámasztanak. Maximális nyomatéka 4850-es fordulaton ébred, ez pedig azt eredményezi, hogy jócskán pörgetni kell. Szerencsére a hangja sosem válik tolakodóvá, autópályán pedig nem is forog igazán sokat (130 km/óránál 3500-at). Tulajdonképpen az általunk regisztrált 8,4 literes átlagfogyasztás sem rossz, csak ugye a dízel verziók (1,7 literes 115 vagy 136 lóerővel) lényegesen jobb fogyasztással kecsegtetnek.

Hatalmas hely, kényelmes ülések, de a fejtér hátul lehetne nagyobb Hatalmas hely, kényelmes ülések, de a fejtér hátul lehetne nagyobb

Az i40-est egyébként igazán pihentető vezetni. Váltója kis erővel kapcsolható, és mivel egy roppant kényelmes autóról van szó, talán az is megbocsátható, hogy a kormány kevés visszajelzéssel szolgál. Szembetűnő, hogy a szélzaj és a gördülési zaj egészen minimális, a futómű pedig a kategóriatársakénál kevésbé feszes.

Alaphelyzetben sem kicsi, de bővítve 1,7 m3-esre duzzadhat a csomagtér Alaphelyzetben sem kicsi, de bővítve 1,7 m3-esre duzzadhat a csomagtér

Az i40 cw bázismodelljéért 6 490 000 Ft-ot kérnek, ami az ötéves garancia, az autó kvalitásai és alapfelszereltsége ismeretében (manuális klíma, nyolc légzsák) teljesen helytálló, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy akadnak nála olcsóbb modellek is. Ettől függetlenül az i40-essel nehéz melléfogni.

Lendületes formájával kilóg az átlagból az újdonság Lendületes formájával kilóg az átlagból az újdonság

TETSZETT
formaterv
helykínálat
kényelem
minőségérzet

NEM TETSZETT
kis erőtartalék
feláras start-stop rendszer
túl erős éjszakai fények

ÖSSZEGZÉS
Az i40-es bármelyik kategóriatársával felveheti a versenyt, bár az 1,6-os benzines nem igazán illik hozzá. Remekül néz ki, kényelmes, nagyon tágas, és a minősége is meggyőző, ennek megfelelően az árát tekintve is felnőtt a riválisokhoz.

Hyundai i40 cw 1.6 GDI
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 99 kW (135 LE) 6300/min
Max. nyomaték: 164 Nm 4850/min
Hossz./szél./mag.: 4770/1815/1470 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1395/635 kg
Csomagtér: 553-1719 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/5,4/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 6 490 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!