Jelenleg közel 40 modellt kínál a Mercedes-Benz, a moduláris alapnak köszönhetően tudják ezt a változatos kínálatot nyújtani. A formatervezőkre hárul a legnagyobb feladat, hogy külön karaktert adjanak az egyes típusoknak. Most épp a második, középkategóriás négy utastérajtóval rendelkező kupét mutatták be, a CLS-sel azonos méretű, de a kínálatban egyértelműen fölé pozicionált Mercedes-AMG GT 4-Door Coupét.

A Mercedes-AMG GT Roadster és Coupé megjelenését próbálták megidézni, már amennyire azt az eltérő műszaki alap és méretek lehetővé tették. A tengelytávolság mm-re egyezik a CLS-sel, de annál hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az új kupé, ráadásul nagy csomagtérajtót is kapott. Hangsúlyozottan négyszemélyes az utastér, a műszerfal felső része ismerős lehet az E- és CLS-osztályból, de az első ülések közé benyúló konzol már az AMG GT-re hasonlít.

Két erőforrással kínálják az új kupét, az alapmodell hajtása GT 53 4Matic+ névre hallgat, és a soros hathengeres, lágy-hibrid hajtással kiegészített blokkról van szó, ahol egy turbófeltöltő és egy elektromos légsűrítő jelenti a feltöltést, a csúcsteljesítmény 435 LE/520 Nm. A 0-100 km/h sprintidő pontosan annyi időbe, azaz 4,5 másodpercbe telik, mint a CLS 53 4Matic esetén, azonban amíg annál 250 km/h az elektronikusan korlátozott végsebesség, a GT 53 4Matic+ akár 285 km/h-val száguldhat.

A második motor a 4,0 literes V8-as biturbó, ami rögtön két teljesítményszinttel választható. A GT 63 4Matic+ esetén 585 LE/800 Nm áll a vezető rendelkezésére, ami 3,5 másodperces 0-100 km/h sprintre és 310 km/h-s végsebességre elég. A GT 63S 4Matic+ 639 LE/900 Nm teljesítménnyel szolgál – van még tartalék, a maximális nyomatékot a 2500-4500/perc fordulatszám-tartományban tudja a blokk –, ami 3,2 másodperces (!) 0-100 km/h sprintet eredményez, és 315 km/h-s csúcssebességet.

A Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé hat éves életciklusa során még egy hálózatról tölthető hibrid is választható lesz, a GT 73 4Matic+ esetén 805 lóerős rendszerteljesítményt és 50 km-es elektromos hatótávot céloztak meg a mérnökök, kellemes mellékhatásként pedig a zöld rendszám előnyeit is élvezi majd az autó.