A Honda is azon japán gyártók közé tartozik, amelyik egy kicsit elaludta az akkumulátoros-elektromos átállást, mutat ugyan e téren életjeleket, de az igazi áttörésre még várni kell egy keveset. Úgy 2026 második felééig, hiszen akkor kerül majd kereskedelmi forgalomba a márka új globális villanyautó-almárkája, a Honda 0, amely számára új logót is terveztek – ami egyszerűbb, és így a digitális felületeken (leginkább az autó képernyőin) jobban megjeleníthető.

Saját fejlesztésű, alacsonyan lévő padlóval dolgozó műszaki alapot készítenek a Honda 0 almárka számára, aktív aerodinamikai elemek (itt az F-1 tapasztalatokat is felhasználták) segítik a hatótáv-maximalizálást, az új generációs akkumulátorokkal a 15-80%-os töltés 10-15 perc alatt lesz kivitelezhető megfelelő töltőoszlopon. Az autók e-tengelyeket használnak, ez alatt olyan egységet kell érteni, amely egyben tartalmazzák a hajtómotort, a váltót és a teljesítményelektronikát, a vezetőtámogató rendszer 3-as szintű önvezetésre lesz képes, fejlett digitális szolgáltatásokkal teszik kellemesebbé az utasok számára az időtöltést.

A 2024-es CES kiállításon a Honda 0 Saloon példázza, milyen csúcsmodellre számíthatunk az új villanyautó-almárkától. Annál tágasabb utasteret ígérnek, mint amire ránézésre az ember számít, a vezetési élményt digitális rásegítéssel növelik, a kormányzás digitális, azaz csak elektronikus kapcsolat van a volán és a kerekek között. Fenntartható forrásból származó anyagokat használnak a karosszériához és a belsőhöz.

A Honda 0 Space-Hub névre hallgató egyterűnek nem egyszerűen a személyszállítás, hanem az emberek közötti kapcsolattartás segítése a feladata, ebbe beletartozik a valós és a digitális élet is, azaz elviszi a céljához az utasokat, és közben lehetőséget kínál a közösségi média használatára is. Rugalmasan az igényekhez alakítható a belső tér.

Az Asimo emberszabású robottal szerezett tapasztalatok (egyensúlyozás) segítségével mérséklik az esetleges utazási rosszullét kialakulását, amely leginkább azoknál szokott előfordulni, akik nem a jármű mozgására koncentrálnak, hanem mondjuk elmélyednek a kütyüjükben.