A Phillip Island versenypályán tartott egy, a sajtó képviselőinek és potenciális vásárlóknak szervezett tesztvezetést a Lamborghini, amelyen az egyik autó, egy Aventador LP700-4 Roadster kiégett. A Top Gear Australia szerkesztője, Tim Keen ült a volánja mögött, amikor menet közben füstölni kezdett a kocsi. Azonnal megállt és kiszállt a volán mögül, majd nem sokkal később lángolni kezdett az egyenesen Olaszországból a rendezvény miatt érkezett szuperautó.

A boxutcában tartózkodók ebből csak annyit érzékeltek, hogy az adóvevőkön kiabálás kezdődött, majd a gyári emberek porral oltókkal szaladtak el az esemény irányába. Sebastien Henry, a gyár képviselője megkérte a jelenlévőket, hogy ne számoljanak be az esetről, hiszen ez nem jellemző a márkára (érdekes módon amikor az első Aventador elégett, akkor is a hátsó kerék tájékán indult a tűz, de hát egy PR szakember az ilyesmit nem feltétlenül tartja fejben), illetve a beszámolók szerint legalább egy esetben a lángoló autóról készült felvételek törlésére kötelezte a szemtanút – ez utóbbit hivatalosan cáfolta.

Az eddigi vizsgálatok alapján az egyik hátsó fékvezetékből került fékfolyadék a forró kipufogóra, ami aztán meggyulladt. Ez nem konstrukciós, hanem egyedi hiba, ami a kiadott közlemény szerint annak következménye, hogy magas hőmérsékletű környezetben használták az autót tartósan versenypályán. Tehát ezek szerint a Lamborghini hivatalos álláspontja az, hogy az Aventadort nem viseli el, ha sportosan közlekednek vele. A helyszínen egyébként az eset idején napközben se ment a hőmérséklet 30 °C fölé, a késő délután történt tűz idején bőven 20 °C alatt volt a külső hőmérséklet.

A Mercedes által szervezett pályanapon az jelentette a gondot, hogy nem sokkal korábban eső esett a Phillip Island pálya területén. Mike Sinclair, a Motoring weboldal főszerkesztője ült az E 63 AMG volánja mögött, és egy gyári instruktor foglalt helyet mellette a anyósülésen. Épp a célegyenesben haladtak, amikor egy pocsolyába hajtva az autó megpördült, majd egy biztonsági korlátnak csapódva a feje tetejére borult. Ekkor mintegy 170 km/órás tempóval haladt a kocsi, amely szerencsére nem csapódott be sehova sem, hanem mintegy 150 méter tetőn csúszást követően megállt.

A két bent ülő karcolások nélkül megúszta az esést, az autó biztonsági cellája ép maradt, az ajtókat gond nélkül nyitni lehetett, a 11 légzsákból 6 lépett működésbe. Nem sokat kellett várni a segítségre, hiszen egészen a boxutcáig csúszott az autó, ahol egyébként a vezetőváltásokat végezték. Mike Sinclair cikkében videóban mondja el, milyen élmény volt a bukás ekkora tempónál.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!