A Ferrari agresszívan védi a szellemi tulajdonát, még azt, is, ami egyelőre nem is az övé – az olaszok által fizetett ügyvédek most épp egy alapítványtól próbálják meg elvenni azok nevét. Még 2018-ban jelentette be az autógyártó, hogy Purosangue néven dobja piacra új szabadidő-autóját, a telivér elnevezéssel azonban akadt egy apró probléma: a Purosangue Alapítvány már 2011 óta használja azt. A doppingellenes tevékenységet folytató szervezet próbált párbeszédet kezdeményezni az autógyártóval, de a tárgyalások eredménytelenül végződtek, így az autógyártó beperelte az alapítványt, amiért az megvétózta a védjegy-bejegyzésüket. Azzal érvelnek a Ferrari ügyvédei, hogy az alapítványnál nem használták ki a Purosangue névben rejlő üzleti lehetőségeket oly mértékben, hogy az kizárólag az övék legyen. Minden bizonnyal az zavarja a Ferrarit, hogy noha a Purosangue Alapítvány nem közismert, de az Adidas márkával közösen van ruházati kollekciójuk, ami a Ferrari hasonló termékeinek piacra dobását akadályozná.