A kínai Shenzen városában rendezik meg az Audi Brand Summit-ot, ahol a márka fejlesztései mellett a nagykategóriás szabadidő-autó végleges változatát is megmutatták a világnak és a helyi sajtónak. A hűtőrácsot vastag szürke keret emeli ki az orr síkjából, a csíkszerű fényszórók (LED vagy Matrix LED) alá is műanyag betétek kerülnek, így lesz teljes az Audi formatervezői által megálmodott X-arc, ami tényleg egyedivé teszi a megjelenést.

Izmosan domborodnak a sárvédők, plasztikusan megformálták az oldalajtókat, az autó egész szélességét átfogó, fekete betéttel kiegészített hátsó lámpa zárja a sort. Az oldalablak hátranyúlik, de mivel mégiscsak kupéról van szó, kifejezetten vastag lett az előredöntött hátsó oszlop. Nem annyira dobozszerű a befejezés, mint a Q7-esnél, ami miatt még opcióként sincs harmadik üléssor. Ez egyébként nem feltétlenül jelent lemondást, hiszen így alaphelyzetben 605 literes a csomagtér, a bővítést követően 1755 literes a raktér. Természetesen alapáron adják az elektromos hátsóajtó-mozgatást, felár ellenében pedig szintén gombnyomásra emelhető raktérpadló is elérhető lesz, légrugózás megléte esetén a raktér oldalfalán elhelyezett kapcsolóval lehet majd süllyeszteni a karosszériát a bepakolás megkönnyítésére.

A legújabb Audi nagyautóknak megfelelően itt is csupa képernyő a műszerfal, a számozásnak megfelelően leginkább az A8-aséra hasonlít az utas előtti rész kialakítása, bár a Q8-as esetén a szélvédő tövében végigfutó légbeömlőt találunk, nem szükség szerint előbukkanó szellőzőnyílásokat. A karosszéria egyébként 4,99 méter hosszú, 2,0 méter széles, 1,71 méter magas, a tengelytávolság közel 3 méter, szóval helyszűkére nem lehet majd panaszkodni. Közvetlen vetélytársainál (X6, GLE Coupé) minden tekintetben tágasabb utasteret kínál, extraként kérhető olyan három részre osztott hátsó ülés a Q8-ashoz, amely hosszirányban állítható.

Mivel alapesetben is több mint 2,1 tonnás, magas építésű járművel van dolgunk, a sportos vezetési élmény elérése érdekében mindent bevet az Audi, amit csak az MLB Evo építőkészlet nyújthat. A légrugózásnál például 164-254 mm között állítható a hasmagasság, utóbbi érték az extrém magasságot jelenti, amikor csak lépésben haladhat az autó. Abban az esetben, ha mégis is nagy tempóval szeretne száguldani valaki, akkor dinamikus összkerék-kormányzásra (az 5°-kal elforduló hátsó kerekek mellett az első kerekeknél változó áttételt használnak) számíthat.

Alapfelszerelésként kapja a 48V-os lágy-hibrid hajtást az autó, ami fokozott (12 kW) energia-visszatermelést és a motort már 22 km/h-nál lelövő motorleállítót jelent. A Pozsonyban gyártott Audi Q8-as kezdetben, azaz idén ősszel csak egy motorral, az 50 TDI jelzésű, 3,0 literes V6-os dízellel lesz megvásárolható, a 286 LE/600 Nm teljesítmény 6,3 másodperces 0-100 km/h gyorsulásra elég. 2019 elején a 45 TDI jelzésű, 231 lóerős dízellel és az 55 TFSI jelzésű, 340 lóerős V6-os biturbóval bővül majd a választék, és ekkor lesz elérhető a Garage Pilot, azaz a távirányítós parkolás funkció is.