Még a végén az is lehet, hogy Európában is megkapjuk majd azt a Kínában már a védjegyhivatalba beadott, az új Ranger pickupra hasonlító orrot a felfrissített Ford Transit esetén, a most bejelentett újításoknál még az aktuális megjelenést látjuk. Azonban az is szerepel a sajtóközleményben, hogy a Ford Pro kereskedésekben az év végétől lesz rendelhető a nagyobb tudású változat, amelynek első példányai majd 2024 nyarán kerülnek az utcára – ez már bőven elég idő a lemezek megváltoztatására. A legnagyobb újdonság a távoli frissítéssel kezelhető, 5G-hozzáférést biztosító fejegység, amelynek 12 colos képátlójú érintőképernyője miatt át kellett rendezni a középkonzolt. Műszakilag az új kerékagyak és fékek jelentik a legnagyobb változást, ezek 27 kg-mal csökkentik a saját tömeget és meggyorsítják a karbantartást – egy szerelő 2 munkaóra alatt végez a 4 fék cseréjével. A keresztmotoros (elsőkerékhajtású) Ford Transit esetén az eddigi 6 helyett már 8 fokozatú lesz az opciós automatikus váltó 2024 nyarától – utóbbival kapcsolatban áll a futárok életét megkönnyítő üzemmód, amikor a P fokozat választásakor leáll az erőforrás, az autó aktiválja a vészvillogót, automatikusan működteti a zárakat, és amikor a sofőr visszatér az autóhoz, elég a fékpedálra lépnie a motor beindításához és a menetkész állapot eléréséhez; a gyár szerint az alkalmanként 20 másodpercnyi megtakarítás a napi több tucat címet kiszolgáló futároknak jelentős könnyítést jelent majd.