Amikor anno a Volkswagen Multivan bemutatkozott, arról volt szó, hogy az MQB műszaki alapra felépített autóval csak átmeneti típusként számolnak addig, amíg a T6.1-es és a már Ford műszaki alapra épülő T7-es közötti generációváltás lezajlik, és akkor elmondták azt is, hogy nem szerepel a tervek között gyári építésű lakóautó építése – bár a padlóban lévő sínrendszer segítségével nagyon könnyű lenne a megfelelő modulokkal ellátni az autót. Most, másfél évvel később pedig ott tartunk, hogy bemutatkozott a sorozatgyártáshoz közeli állapotot mutató Volkswagen California tanulmány, amiből 2024-ben lesz megvásárolható lakóautó.

Ennél nem csak a karosszériánál van újdonság, de a lakótér digitális funkcióit érintőképernyőről, illetve távoli hozzáféréssel alkalmazásból is lehet vezérelni, ha a tanulmányhoz hasonlóan a plug-in hibrid hajtást választja az ügyfél, akkor különösen sokáig használhatóak a lakótér elektromos funkciói, hiszen a 12 voltos akkumulátort tölti a nagyfeszültségű telep. Mivel a Multivan csak dupla tolóajtós karosszériával készül, a lakóautó konstruktőreinek is ehhez kellett alkalmazkodni, tehát 1988 óta ez az első California, amelyet a konyha oldalán is ki lehet nyitni. Ha mindkét oldalra előtetőt tesznek, akkor kifejezetten nagy lakóteret nyújt az autó, hiszen a konyhafunkciók (indukciós főzőlap és gázrezsó) kívülről is hozzáférhetőek. A kempingasztal és -székek még mindig a jobboldali tolóajtóban találhatóak.

A Volkswagen California tanulmány újdonsága, hogy a második sorban nem üléspadot, hanem kényelmes foteleket helyeznek el. A forgatható első ülések mögött van elég hely hordozható komposzt wc tárolására is. A tetőperem magasságában beépített lámpák az elősátrak alatti teret világítják be, de van több hordozható LED-es lámpa is a járműben. A felnyitható tető alumínium burkolatot és háromrétegű oldalfalakat kap, USB-C töltők és világítás teszi kellemesebbé az itt alvást – a rugós matrac mellett.