A Bányaszállítás elektrifikációja címmel tartott konferenciát a Belarus gépgyár, ahol bemutatta legújabb fejlesztéseit. Noha a címben elektrifikáció szerepelt, kiállítottak belső égésű motorral szerelt járművet is, a 7513R esetén annyi módosítást hajtottak végre, hogy LNG-vel üzemeljen a 130 tonna terhelhetőségű dömper, amelynek motorja 1624 lóerős.

A másik újdonság már megfelel a konferencia címének, azaz akkumulátoros-elektromos hajtást kapott. A 7513E terhelhetősége 10 tonnával elmarad a belső égésű motorral szerelt változatoktól (LNG, gázolaj), 120 tonna, mert a 26 egységből összerakott 1500 kWh kapacitású telep megnöveli a saját tömeget. Azt nem árulták el, hogy ez mennyi munkára elég – a fékenergia-visszatermelés jelentős mennyiségű energiát táplál vissza –, csak azt, hogy a járműhöz fejlesztett villámtöltővel 40 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint. A gyár számításai szerint egyébként az aktuális árak mellett gazdaságosabban üzemeltethető, mint a dízelmotoros megfelelője, de a vételár (jármű+töltőberendezés) híján nem tudjuk, mennyi idő alatt térül meg a beruházás a dízelmotoros dömperhez képest. A Belaz 7513E csokornyakkendőt is kapott a bemutatójára.