December 14-én kellett volna mintegy 16 milliárd Ft-nyi hiteltörlesztést folyósítani a SsangYongnak külföldi bankok számára, azonban a dél-koreai autógyártónak nincs pénze erre, ezért a december 21-én megtartott rendkívüli közgyűlésen az igazgatótanács csődvédelmet kért, ezzel három hónapja van megállapodni a hitelezőkkel, illetve új befektetőt keresnie.
A legnagyobb, 74,65%-os tulajdonrésszel bíró tulajdonos, az indiai Mahindra&Mahindra még 2010-ben egy korábbi csődvédelmi eljárás során lett tulajdonos. Az indiai cég az elmúlt tíz évben nem volt képes tartósan nyereségessé tenni a dél-koreai cég működését, áprilisban bejelentették, hogy nem kívánják tovább finanszírozni a céget, szerezzék meg piaci forrásból a működéshez szükséges pénzt, illetve elkezdtek vásárlót keresni a részvénycsomagjuknak.
A SsangYong 2020. január-november közötti időszakában 96 825 autót értékesített, ami mintegy ötödével alacsonyabb az egy évvel korábbinál. Eredetileg az utolsó pillanatban lemondott Genfi Autószalonon akarták bemutatni a villanymotoros szabadidő-autójukat, a bemutató elmaradt, a forgalmazás pedig leghamarabb 2021 első negyedévében indul – már ha egyáltalán lesz valami az e Motion nevű modellből.