A Hyper tanulmányautó-sorozatának befejezéseként mutatta meg a Nissan a Hyper Force nevű szuperautó-tanulmányt, amellyel kapcsolatban az a legfeltűnőbb, mennyire kerüli a GT-R név használatát, miközben lépten-nyomon különféle utalásokat tesz arra.

Kezdjük rögtön a nyilvánvaló dologgal, a látvánnyal, a hátsó lámpák megjelenése és a hátsó sárvédők formája egyértelműen az aktuális GT-R-t idézi, amivel a „Nissan nagy teljesítményű modelljei előtt tisztelegnek”. Aztán ott vannak a választható üzemmódok, egyrészt ott van a közútra optimalizált túraautó mód, aminek a neve GT, és van még a versenypályás hangolás R néven, ezekkel a Grand Touring és a Race kifejezéseket rövidítik le. A hatvanas években ugyanezen kifejezésekből és rövidítésekből született meg a Skyline típus sportváltozatának GT-R utóneve…

Visszatérve a még véletlenül se a Nissan GT-R típust és annak lehetséges jövőbeli inkarnációját mutató Hyper Force tanulmányra, annak brutális megjelenésű karosszériáját karbon vázra építették fel, a szilárdtest-akkumulátort úgy helyezték el, hogy ideális legyen a tengelyek közötti tömegeloszlás, és az 1360 lóerő rendszerteljesítményű hajtás az e-4ORCE összkerékhajtás segítségével tesz lehetővé „elképesztő” gyorsításokat. A Nismo versenyistálló mérnökei segítettek az utcai autók tervezéséhez szokott formatervezőknek az optimális aerodinamika kialakításában, a kétszintes hátsó diffúzort szabadalmaztatták is. Vannak aktív elemek is, az első kerékjáratból a levegőt elvezető felső nyílások, a hátsó légterelő oldalsó peremei mozgathatóak.

A korábban említett üzemmódok között látható eltérések is vannak, GT-ként kék a belső világítás, és ilyenkor a műszerfalon elhelyezett kijelzők klasszikus érintőképernyőként (is) működnek, tehát segítségükkel vezérelhetőek a kényelmi felszerelések, és amennyire lehet visszahúzódnak, hogy tágas térérzetet biztosítsanak. R-módba átkapcsolva a Nissan Hyper Force megvilágítása vörösre vált, a képernyőkön már a versenypályán fontos információk jelennek meg, és azok közelebb is húzódnak a sofőrhöz, hogy ezzel is segítsék a tájékozódást. A lézeres letapogatóval is rendelkező vezetőtámogató rendszer nem csak a közúton, de a versenypályán is képes a beavatkozásra, bár azt már nem fejtették ki, hogy ez mit is jelent.

Aztán ott a virtuális vezetés lehetősége is, a kifejezetten az autóhoz készített VR-szemüveg segítségével a vezetőülésben helyet foglalva és a Hyper Force kezelőszerveit használva a digitális térben való versenyzésre is lehetőség van. Nem kell a világ minden feléről összecsődíteni az embereket ahhoz, hogy megmérkőzzenek, sokkal fenntarthatóbb, ha mindezt a virtuális valóságban teszik – a Hyper Force használata pedig garantálja a technika egyenlőségét. Ezt a funkciót egyébként a Gran Turismo szimulátort fejlesztő Polyphony Digital segítségével készítették el a Nissan mérnökei.