Aktuálisan a 2-es szintű önvezető autóknál járunk, a következő Audi A8-as lesz az első, amely már a 3-as szintnél tart, azaz bizonyos előre meghatározott körülmények között képes önmagától haladni, de probléma esetén visszaadja az irányítást a sofőrnek. Ola Källenius a Motor Autohority nevű weboldalnak adott interjúban beszélt arról, hogy a 2018-as S-osztály is képes lenne 3-as szintű autonómiára, azonban ezt egyelőre nem teszik elérhetővé. Egyébként ez, mármint a 3-as szint megvalósítása az, ami még elfogadható anyagi ráfordítással jár, egy 4-es vagy 5-ös szintű önvezető autónál csak a hardverre és a szoftverre autónként több tízezer dollárt kell költeni, ami jelen pillanatban még a luxuskategóriában is megkérdőjelezi a létjogosultságát a technológiának.

A jelenlegi körülmények között egyedül az önvezető taxiknál látják reálisnak azt az üzleti modellt, amelynél kifizetődő lehet az 5-ös szintű, tehát minden körülmények között saját magát irányító autó, ennek megfelelően erre a területre koncentrálják fejlesztéseiket. A helyzet a jövőben változhat, ahogy a darabszámok emelkedésével és az érzékelők költségének csökkenésével változik az önvezető technológia felára, de egyelőre még nem látni, mikor éri el akár a luxuskategóriában is megfizethető szintet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!