Egykor a nagyon egyenlőek autója volt a Csajka, leánykori nevén GAZ-13-as limuzin, amely Magyarországon történetesen a zöldségesek autója lett, miután leselejtezték őket az állami használatból, és még mielőtt felfedezték volna az igazi értéküket.

A 34 éves észt Riivo Sinijarv a pilótája az autónak, amely eredetileg egy 1957-es Chrysler 300 C műanyag héjat viselt, majd az észt versenyző úgy gondolta, hogy ideje lenne valami stílusosabb megjelenést adni az autónak. Túlságosan sokat nem vesződtek, épp csak az egyben leemelhető műanyag orrot alakították át, egyébként csak a dekoráción változtattak, ezért is maradt a kétajtós karosszéria – a rengeteg csőből álló bukókeret miatt amúgy is értelmetlen lett volna még két ajtót kialakítani.

Az ilyen pro-kategóriás gyorsulási versenyautók formája világszerte az USA autóit idézi talán azért, mert onnan indult a sport, üde színfolt ezek között az orosz homlokzat, amelyet mindenhol nagy közönségsiker fogad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A műszaki részletekről csak annyi információnk van, hogy alumínium-blokkos V8-as az erőforrás, amelynek a teljesítménye 1500 lóerő, a váltó egy kétfokozatú automata, amelyet kifejezetten gyorsulási versenyautókhoz készítettek. A Csajka gyorsulási versenyautó eddigi legjobb teljesítménye a 7,7 másodperces negyedmérföldes sprint volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!