Az okostelefonnal rendelkezők számára kínál egyszerűbb fuvarszerzést az Uber azokon a helyeken, ahol már sok sofőr szerződött velük, hiszen nem telefonon kell rendelni a fuvart, hanem egy alkalmazás segítségével lehet azt intézni. A fizetés is készpénzforgalom vagy bankkártya használata nélkül, internetes rendszerben zajlik, borravaló adására nincs lehetőség.

Pár héttel ezelőtt az elsősorban hosszú távú utazásoknál történő autómegosztással foglalkozó AutoHop csapatával történt beszélgetés során az egyik sarkalatos kérdés az volt, mit szól az adóhatóság mindehhez? Nos a NAV szerint amíg költségmegosztásról és nem költségtérítésről van szó, nincs kifogása ez ellen. Az Uber kifejezetten rövid távú, városon (egyelőre Budapest) belüli személyszállításra van kitalálva, a taximonopólium jelenlegi haszonélvezői természetesen nem örülnek az övékénél olcsóbb szolgáltatás megjelenésének, jogi lépéseket terveznek. Érdemes megjegyezni, hogy az Uber a velük szerződött sofőrökkel se jár el mindig etikusan, nemrég az emelt szintű (és ezáltal több pénzbe kerülő) szolgáltatást nyújtó sofőrökkel egyforma autókat vásároltattak, mondván, csak ezekkel szerződhetnek velük az adott csomag szolgáltatására, majd mindenkivel felmondták a szerződést, a sofőrök meg azóta is fizethetik a szabadidő-autók részleteit. Nem tudjuk tehát, mit hoz a jövő az Uber sofőrök és utasok számára, de a szolgáltatás elindításával biztos felkavarják az állóvizet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!