Aki nem egyszerű használati tárgyként tekint autójára, az előbb-utóbb közelebbi kapcsolatba kerül azzal. Ezt egy kicsit tovább fokozva alakul ki egy-egy autóért való rajongás, és amíg közülünk sokaknak ez legfeljebb abban merül ki, hogy húszéves korában vesz egy olyan autót, amiről korábban álmodott, addig vannak olyanok, akik megengedhetik maguknak álmaik autóját.

Így volt ezzel egy Egyesült Államokban élő férfi is, aki már nyolc éve használ jelenlegi BMW M3-ast, és úgy döntött, hogy a sorozatgyártás leállítása előtti utolsó pillanatokban megvásárolja álomautóját, egy Individual kiegészítőkkel ellátott M3-as kupét. Ha már lúd, legyen kövér alapon az európai kiszállítás opciót is beikszelte a megrendelőlapon, hiszen egy USA-ban élő BMW-rajongónak feledhetetlen tud lenni, hogy saját autójával fut pár kört a Nürburgringen, mielőtt azt behajózzák, és pár héttel később átveszi azt a helyi kereskedésben.

Hiába azonban a tökéletes tervezés, ha a BMW nincs tisztában azzal, milyen kék színeket kínál. A kedves ügyfél ugyanis Atlantis kék színben kérte autóját, helyette azonban Atlantic kék kupét próbáltak neki átadni, amit ő természetesen nem fogadott el. Jelentős az eltérés a két szín között, az egyik világos, a másik sötétkék. Az autót átadó hölgyek és urak először azt próbálták meg bemagyarázni a kedves ügyfélnek, hogy kizárt, hogy csak egy betű különbség lenne a két szín elnevezése között – a rend kedvéért van még Atlanta kék szín is -, de ez igazából nem is számít, hiszen a megrendelőlapon nem névvel, hanem színkóddal jelezték a kívánt árnyalatot. És most jön a csavar a történetben. A kedves ügyfél nem csak egyedi külsőt, hanem egyedi szín összeállítású, a karosszériaszínhez illő bőrbelsőt is rendelt, amelyet nyolc hét alatt készít el az Individual részleg. Az aktuális M3-as gyártása azonban hat hét múlva kifut. A BMW felajánlotta, hogy átfényezi a karosszériát, de érthető, hogy ezt miért nem fogadta el az ügyfél. A megfelelő színű karosszériát ugyan el tudják készíteni időben, de abban nem lesz benne az egyedi belső tér. Arról nem is beszélve, hogy az egy hetes, saját zsebből finanszírozott – a BMW extrája csak a BMW Weltben történő átadást tartalmazza – európai turné se úgy alakult, ahogy azt a kedves ügyfél eltervezte, hiszen álomautója helyett egy X1-est kapott. Azzal is végighajtott ugyan a Nürburgringen, de mindenki számára egyértelmű, hogy nem olyan az élmény, mintha egy M3-assal körözne ugyanott az ember…

Egyelőre az ügyfél a BMW válaszára vár, milyen megoldást találnak a problémára, és hogy vajon milyen kompenzálást kap a félresikerült utazás miatt – a vételárat ugyanis egy összegben, előre kifizette a gyárnak, aki nem teljesítette a vállalását határidőre, és úgy tűnik, azt már nem is tudja teljesíteni. Jobb lesz, ha a BMW összekapja magát, mert az Egyesült Államokban az autórajongókon kívül rengeteg pénzéhes ügyvéd is akad…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!