Egy ügyfél garanciális javítás miatt vitte vissza a pár nappal korábban vásárolt Bronco-ját egy márkaszervizbe, miszerint megszűnt a kormányrásegítés és „őrlő” hangot hallani kormányzás közben. A szerelő a kormányművet megbontva azt észlelte, hogy az egyik golyóscsapágy-fészek eltört, a golyók pedig a fogaslécre hullottak – nem sok híja volt, hogy blokkolt a kormányzás. A beszállítóval rögtön kapcsolatba léptek, és sikerült azonosítani a hiba forrását, és rögtön léptek is: leállították a 2023-as Bronco Wildtrak és Bronco Raptor modellek forgalmazását és a már átadott ügyfeleket mind személyesen (telefon) megkeresték és közölték velük, hogy nem használhatják autójukat, és egyeztették velük, hogyan kapják meg a javítás elvégzéséig nekik járó csereautót.
58 tulajdonos érintett, mintegy 280 autó van még a Ford/márkakereskedés birtokában. Nem tudni, mikor kerül sor az autók kijavítására, ami leginkább az autójukra csak váró ügyfeleknek jelent gondot, hiszen ők nem kapnak kompenzációt azért, hogy csak több hét késéssel kapják meg autójukat.