Amikor a Mitsubishi bejelentette, hogy 2012 végével bezárja a hollandiai gyárát, a munkások az elkészült autókkal leblokkolták az üzem kijáratait, és „elhagyták” az autók kulcsait. Az igazgató az irodájában ragadt, de nem bántották a felháborodott munkások.

Egykor a DAF építette személyautók gyártására az üzemet, amelyet később a Volvo üzemeltetett, majd rövid ideig tartó közösködés után a Mitsubishi irányítás alá került. A japánok a magas gyártási költségek miatt döntött úgy, hogy bezárja az üzemet, a munkások felháborodott reakcióját látva módosított álláspontján: megfelelő háttérrel rendelkező befektetőnek 1 euróért átadja az autógyárat.

Jelenleg 1500 ember dolgozik a NedCar üzemben, amely a Mitsubishi tavalyi 1,1 millió autós termelésének mindössze 5 százalékát készítette el – a életciklusa vége felé járó Outlander és Colt modellekre nincs nagy igény, a kisautó utóda Thaiföldről jön majd hozzánk, a szabadidő-autó valószínűleg Japánból érkezik – ahogy a Citroën C-Crosser és a Peugeot 4007 is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!