Március elején már megismerhettük az Audi Q4 e-tron belsejét, hiszen az álcázott külső fotókkal-videókkal együtt közreadták a vonatkozó képeket, most pedig a sorozatgyártású külsőt is leleplezték; nem sok változott a 2019-es Genfi Autószalonon leleplezett tanulmányhoz képest. Az igazi újdonság a Sportback szabadidő-kupé, egész pontosan az, hogy azt egyszerre mutatták be a normál változattal, hiszen a tanulmánynál még fél év előnyt hagytak a normál karosszériának.

Az MEB alapra felépített villanyautó karosszériájának hossza 4588 mm, szélessége 1865 mm, magassága 1632 mm, a tengelytávolság 2764 mm, a Sportback 18 mm-rel alacsonyabb; a hasmagasság egységesen 18 cm. Annak érdekében, hogy utóbbiban is kellően tágas legyen a fejtér, az íves tetővonalat nem húzták le az övvonalig, hanem az magasabban, a hátsó légterelőben végződik. Ez felel azért is, hogy alaphelyzetben, azaz kalaptartóig pakolva a kupé csomagtartója 15 literrel nagyobb, 520 helyett 535 literes; támladöntést követően fordul a helyzet, a normál karosszéria 1490 literrel tud szolgálni a Sportback 1460 literével szemben.

A másik előnye a kupé karosszériának a kicsit jobb légellenállás, a Cw érték 0,26 a normál karosszéria Cw 0,28-ával szemben. Nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára, az első kerekek előtti kis légterelők például 14 km-rel növelik meg a hatótávolságot, a hátsó lengőkarok légterelője 4 km-t ad, a Q4 e-tron tetőspoilere 4 km-t javít, míg a Q4 e-tron Sportback légterelője 12 km-rel nyújtja meg az egy feltöltéssel megtehető távolságot.

Három teljesítménnyel és két akkumulátorral lehet megvásárolni a Q4 e-tront. Az alapmodell 35-ös teljesítményjelzést kap, a hátsó kerekeit egy 170 LE/310 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, az 52 kWh kapacitású akkumulátorral (350 kg) 341-349 km a hatótávolság. A 40-es teljesítményjelzéshez 204 LE/310 Nm teljesítményű hátsó villanymotor tartozik, a 77 kWh kapacitású akkumulátorral (500 kg) a hatótávolság 520 km. A csúcsmodell az 50 quattro, amelynél egy 109 LE/162 Nm teljesítményű első- és 204 LE/310 Nm teljesítményű hátsó villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 299 LE/460 Nm, a 77 kWh kapacitású akkumulátorral 488-497 km a hatótávolság.

A folyadékhűtésű akkumulátor 100 (52 kWh) vagy 125 (77 kWh) kW teljesítményű villámtöltést tud fogadni, a fedélzeti töltő alapesetben 7,2 kW-os, a nagyobb akkumulátorhoz 11 kW-ost adnak. Az év vége felé lesz elérhető az e-tron charging system connect, amely az okosotthon elektromos rendszerével szinkronizálja a töltést. Az Audi Q4 35 e-tron indulóára Németországban 41 900 euró, a Sportback karosszéria 2000 euróval drágább.