A Ford Motor Company 1903 júniusában jött létre, de rögtön egy kisebb válsággal indult, hiszen az első három megrendelés csak július 13-án (a Ford szerint július 15-én) érkezett meg, addig nem nagyon volt bevétele a cégnek. Szerencsére a három autó kihúzta őket a csávából.
Dr. Ernst Pfenning, az Indiana Automobile Company és Herbert L. McNary voltak az első vásárlói a Ford Motor Company-nek – az autókat egyszerre gyártották le, így nem lehet megmondani, melyik közülük a legidősebb, de mivel ma már csak a McNary család tulajdonába került autó létezik, így biztos, hogy ez a legidősebb személyautó, amelyet a Ford gyár készített (a legelső prototípus balesetben semmisült meg).
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2012/10/188446_ford2.jpg?x88250)
Az autót most árverezték el, és nagyon nem jött be az eladó számítása, de mindenképpen meg akart szabadulni az autótól, így kevesebb, mint a feléért odaadta, mint amennyiért ő vásárolta. Az RM Auctions 2007-es Arizonai Árverésén 693 000 dollárért vásárolta meg az autót az azóta elhunyt John O”Quinn ügyvéd. Most megint az RM Auctions adott túl az 1903-as Ford Model A Rear Entry Tonneau-n, de ezúttal „alig” 264 000 dollár volt a leütési ár. Még igen jelentős múltú autó esetén se biztos befektetés a veteránozás…
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2012/10/188447_ford3.jpg?x88250)
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!