A 2014-es T-Roc tanulmányból lett a Tiguan, a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott T-Cross Breeze egy kis kategóriás modell előzetese, a T-Prime pedig egy több mint 5 méteres óriás előfutára, és mint ilyen, a Touareg utóda lehet majd nemsokára. Az USA-ban és Kínában a Tiguan és a T-Prime/Touareg között is lesz még egy, MQB-alapra épülő SUV, Európában nyújtott tengelytávolságú Tiguant kínálnak majd.

Fényképeken a valós méreténél (h: 5,06 m, sz: 2 m, m: 1,71 m) kisebbnek tűnik a T-Prime GTE szabadidő-autó, mert a kerékjáratokban hatalmas kerekeket helyeztek el; a 22 colos felnikre 285/40-es abroncsokat szereltek. A Volkswagen hibrid/elektromos járműihez hasonlóan ott vannak a patkó alakú LED-es menetfények az első lökhárítóban, kicsivel feljebb pedig megpróbálták elrejteni a nagy méretű hűtőrácsban a teljesen LED-es fényszórókat.

Igazán a belső térre büszkék a Volkswagennél, ahol egy hatalmas üveg alá került a középkonzoli érintőképernyő és a műszeregységet helyettesítő monitor, a műszerfal felső részét a kormánnyal együtt kék színű bőr borítja, nem spóroltak a zongoralakk-fekete betéttel, és még természetes fa betétnek is szorítottak helyet, az ülésekre vajszínű bőr került. Nem csak az érintésérzékeny felületekkel és hanggal lehet vezérelni az autót, de mozdulatokkal is

A hosszmotoros MLB-technikát használja a T-Prime, a 2,0 literes, négyhengeres benzines turbómotor 250 LE/370 Nm teljesítményű, emellett egy 136 LE/350 Nm teljesítményű villanymotor hajt be a 8 fokozatú automatikus váltóba, a rendszerteljesítmény 381 LE/700 Nm. Hálózatról tölthető a csomagtér padlója alatt elhelyezett 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, amelynek segítségével mintegy 50 km-t tud megtenni az autó helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül. Padlógázon 6 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-s tempóra az óriás-SUV, csúcssebessége 223 km/h.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!