Alapvetően áttervezték a Hyundai N mérnökei az Ioniq 5-öt, amikor a sportos almárka első villanyautóját készítették. A 84 kWh kapacitású akkumulátornál nagyobb a teljesítmény leadás- és felvétel (350 kW-os villámtöltés fogadására képes), saját hűtőkört kapott (különválasztották a hajtómotoroktól). A karosszériavázat 42-vel több hegesztési ponttal és 2,1 méternyi extra strukturális ragasztóval, a villanymotorok és az akkumulátor rögzítési pontjainak megerősítésével merevítik, megnövelték az első- és hátsó segédvázak oldalirányú szilárdságát. A féltengelyeket a WRC-versenyautókkal szerzett tapasztalatok alapján erősítették meg.

A Hyundai Ioniq 5 N kormányreakciójának javítása érdekében kevésbé csavarodik a kormányoszlop, egyedi az elektromos rásegítés, közvetlenebb az áttételezés. Szintén kanyarvételi tulajdonságokat javít az N Pedál funkció, ennél a fékenergia-visszatermelés dedikált segít befordítani az autót a vezető által kért irányba az elektronika, és ott van még az N Drift Optimalizáció funkció, amely sok érzékelő jele alapján segít megtartani a driftszöget – a drift elindításához dedikált nyomaték-lökettel segíti a hátsó hajtómotor –, ebben segít az elektronikus hátsó differenciálzár. Persze ahhoz is tud asszisztálni az elektronika, hogy az autó a lehető legnagyobb kanyarsebességet tudja elérni.

Aztán ott vannak a klasszikus villanyautó-játékok, úgymint a 3 fokozatban állítható rajtautomatika, vagy az N Grin funkció, amelynél gombnyomásra 10 másodpercig 650 lóerőre emelkedik a rendszerteljesítmény – azokra az esetekre gondolva, amikor a 609 lóerő egyszerűen nem elég. Az elektronika egyébként képes (versenypálya) körönkénti energiafogyasztást is regisztrálni. Az intelligens hűtés segítségével egy-egy gyors körre, rövid vagy hosszú távú versenytempóra is alkalmas a Hyundai Ioniq 5 N – a hőháztartást mindig a megfelelő körülményekhez igazítja az elektronika. Elöl 400 mm-es tárcsákat szorítanak 4 dugattyús nyergek, hátul 360 mm-es tárcsákat 1 dugattyús nyergek, a fékenergia-visszatermeléssel akár 0,6 g lassulást tud elérni az autó; a mechanikai és az elektromos féket is felkészítették a ballábfék-technika használatára. A vezetési élmény javítása érdekében kapcsolási pontokat szimulál a Hyundai Ioniq 5 N villanyautó, egyedi az N Active Sound+ menethang. Csak Európában tudja majd az autó, hogy a kanyargós útszakaszt jelző tábla felismerésekor felajánlja az N üzemmód aktiválását.

A Hyundai Ioniq 5 N karosszériavázának megerősítése mellett a nagyobb kerekek miatt 50 mm-rel megnövelték a szélességet, az új lökhárítókkal 80 mm-rel nőtt a hossz, a (has) magasságot 20 mm-rel csökkentették, a 21 colos felnikre 275/35 méretű Pirelli P Zero abroncsokat szerelnek gyárilag. A nagyobb kanyarsebességekre gondolva az első ülések közötti konzol térpárnát és sípcsontvédőt is kapott, a nagyobb oldaltartású üléseket 20 mm-rel alacsonyabbra építik be. Elöl 226, hátul 383 lóerő teljesítményű a hajtómotor, ami 609 lóerőt eredményez, a 10 másodpercig érvényes 650 lóerő 238+412 lóerőből áll össze. Utóbbi és a rajtautomatika használatával 3,4 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint, és 260 km/óra a Hyundai Ioniq 5 N végsebessége.