Egyfelől jól néz ki a vászon, másrészt azt kis helyre lehet összecsomagolni, így még lenyitott tetővel is érdemi méretű csomagtérre számíthat a Maserati GranCabrio használója – csukott tetőnél a visszahúzódó zsák miatt alig kisebb a csomagtér a kupénál. Egészen pontosan 131 illetve 172 literről van szó.

A nyitás 14, a csukás 16 másodpercet vesz igénybe és 50 km/órás tempó alatt menet közben is végezhető, igaz, az némi odafigyelést követel meg, hiszen az érintőképernyőn kell ehhez nyúlkálni. Nincs automata mód, tehát a már említett 14 vagy 16 másodpercig folyamatosan a kijelzőn kell tartani a kezet –vagy a kis méretű virtuális gombon, vagy balra/jobbra húzást követően a művelet végéig a képernyő szélén. Új elem a 3 fokozatban állítható légsál az első utasok számára, a kézzel kihajtogatható és bepattintható (a hátsó ülőhelyeket használhatatlanná tevő) szélfogó feláras extra.

A GranTurismo kupéhoz képest 100 kg-mal nehezebb, 1895 kg-os a Maserati GranCabrio, amely első körben a 3,0 literes V6-os Nettuno biturbó erősebb változatával lesz megvásárolható, az 550 lóerős teljesítmény 8 fokozatú automatikus váltó és összkerékhajtás segítségével jut el a talajra. A 0-100 km/óra sprint 3,6 másodperc alatt megvan, a 0-200 km/óra 12,2 másodpercig tart, a fékút 100 km/órás tempóról kevesebb, mint 37 méter és 316 km/óra a csúcssebesség. A sofőr Comfort, GT (5000/perc felett nyit a kipufogó-pillangószelep), Sport (állandóan nyitva a kipufogó-pillangószelep), Corsa (minimális beavatkozások) üzemmódok közül választhat, és megszabadulhat az elektronikus felügyelettől is, Sport és Corsa esetén van rajtautomatika. A Maserati GranCabrio vásárlója 4 alap, 25 Fuoriserie fényezés, 6 tetőszín és 8 kárpitozás segítségével alakíthatja ki álmai autóját, az indulóár 235 800 euró. Az akkumulátoros-elektromos Folgore változatra még legalább 1 évet kell várni.