Nem véletlen, hogy a Citroën Sanghajban működő formatervező-központjának első teljesen, na jó, félig önálló alkotása egy lépcsős hátú autó lett, a C4 L, hiszen a Távol-Keleten ez a sikermodell.

Lendületes hátsót dobtak össze a formatervezők, az oldalfalon tobzódnak a lemezhullámok, és a rend kedvéért készült egy új első lökhárító is, áttervezett hűtőráccsal. A márka egyébként a helyi igényeknek megfelelően fogja gyártani az új kompakt lépcsős hátú modellt, a kínai Wuhanban és az oroszországi Kalugában indul a termelés, várhatóan az összes autót felszívja majd a roppant méretű helyi piac.

A Citroën C4 L egyébként nem csak nagyobb méretű az ötajtósnál, de igazi luxusautós felszereltséggel rendelkezik, alapáron kapja a kulcs nélküli bejutást és motorindítást, az érintőképernyős navigációt, a fűtött szélvédőt, a levegő-ionizátort. Kép nincs róla, de a hátsó ülést kifejezetten kényelmesre csinálták, az üléstámla 29 fokos szögben van megdöntve. Egy motorral, a BMW-PSA 1,6-os benzinesével gyártják majd a C4 L-t, a szívó alapváltozat 135 lóerős, turbósból meg 150 és 170 lóerős kérhető, hatfokozatú, robotizált vagy automatikus váltót párosítanak hozzá, kézi kapcsolású nincs.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!