Elég nehéz meghatározni, kinek is van szüksége a Mercedes GLA szabadidő-autó 45 AMG változatára. Talán annak, akinek egyszerűen túl szép a Kecskeméten gyártott CLA 45 AMG, és ugyanazt a műszaki tartalmat egy kevésbé szemrevaló csomagolásban szeretné birtokolni? Lehetne még találgatni…

Az biztos, hogy nem a terepjáró/padkamászó képesség miatt vesz GLA 45 AMG-t az ember, előbbit az alacsony hasmagasság, utóbbit a peres gumik – 19 colos felninél 235/45 R19, 20 colos felninél 235/40 R20-as abroncsok – akadályozzák meg. Ennek az autónak sima aszfaltra van szüksége, és olyankor akár 4,8 másodperces 100-as sprinttel tudja elkápráztatni a sofőrt. A dupla kuplungos váltó, a Race Start mód és az összkerékhajtás miatt ráadásul különösebb tehetség se kell ennek eléréséhez, elég a kormányt markolni és a gázpedált taposni.

A 2,0 literes benzines turbómotor jelen esetben is 360 LE/450 Nm teljesítményű, és ha az ember képes reprodukálni a laboratóriumi körülményeket, akár 7,5 l/100 km-es fogyasztással is használhatja autóját. A Mercedes GLA 45 AMG a Detroiti Autószalonon mutatkozik be, a forgalmazás pedig a feltűnő matricadekorral és 20 colos felnivel rendelkező Edition 1 limitált szériával indul 2014 júliusában. A Mercedes kompakt szabadidő-autójának szolidabb teljesítményű változatai már tavasztól, az új C-osztállyal egy időben ott lesznek a kereskedésekben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!