A páncélautók kategóriájában szinte természetes, hogy kissé paranoiás a tulajdonos, ennek megfelelően a Mercedes annak is megfelelő papírokkal szolgál, aki netán nem akar hinni a gyár állításának, miszerint az új S-osztályos Guard megvédi őt a kézifegyverek és gránátok támadásától. Elvitték az autót az Ulm városában működő Staatlicher Beschussamt-hoz, ahol a hivatal alkalmazottai különféle fegyverekkel lőtték az autót.

Már a csupasz karosszériánál elkezdik a védelem megerősítését - 500 alkatrészből áll össze a védőburok Már a csupasz karosszériánál elkezdik a védelem megerősítését – 500 alkatrészből áll össze a védőburok

Hosszas vizsgálatról volt szó, hiszen több S-osztályos Guardot is feláldoztak, hiszen nem csak a legvalószínűbb helyeken tüzeltek az autóra, de célba vették az olyan helyeket is, ahol a konstrukcióból adódóan például átmenet van több páncélréteg között. Egy szó a vége, az autó páncélozása tökéletesen teljesíti a vállalást, miszerint a katonaságoknál rendszeresített kézifegyvereknek és kézigránátoknak ellenáll a védelem.

Egyedül a vaskos oldalüvegek árulkodnak arról, hogy itt az alapból 50 millió Ft-os áron felül további legalább 62 milliót költött el a tulajdonos Egyedül a vaskos oldalüvegek árulkodnak arról, hogy itt az alapból 50 millió Ft-os áron felül további legalább 62 milliót költött el a tulajdonos

Az új S-osztály esetén alaphangon 200 000 euró felárt jelent a Guard páncélozás, és ez csak az egyszerű fizikai védelmet tartalmazza, a különféle kommunikációs rendszerek, vagy épp levegőellátó berendezés feláras extra. Már a csupasz karosszérián elkezdik a módosításokat a sindelfingeni gyárban – ez alatt működik a Mercedes saját lőtere, ahol szintén több autót szétlőttek vizsgálat (feszültséglevezetés?) címen -, összesen 500 alkatrész jelenti a páncélozást, ezek között van többszörösen, centis vastagságú edzett acéllemez, aramidszövet, páncélüveg. Mindez végül 2 tonnával növeli meg a saját tömeget, így nem szabad csodálkozni azon, hogy az S 600 alapján készül a Guard; egyszerűen csak az 5,5 literes, biturbó V12-esnek van annyi ereje, hogy szükség esetén képes legyen menekülni a jármű.

Teljes egészében kézi munkával rakják össze a Guard S-osztályt Teljes egészében kézi munkával rakják össze a Guard S-osztályt

Természetesen a felfüggesztést és az elektromos segédeket is a nagyobb tömeghez hangolják, a speciális abroncsoknak nem árt, ha lövés éri őket. A rend kedvéért a Mercedes S 600 Guard vételárában sofőrképzés költsége is benne van, azaz a vásárló által kijelölt embert megtanítják az extra tömegű jármű extrém körülmények közötti vezetésére. A Mercedes szerint egyébként népszerű lesz majd az új páncélozott S-osztály, hiszen az egyre több háború miatt jelentősen nő az extra védelmet nyújtó személyautók piaca.

Minden elképzelhető luxus ott van a páncélozott utastérben Minden elképzelhető luxus ott van a páncélozott utastérben

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!