Hagyományosan a Volkswagen csoport termékei vannak a Wörtherseetour rendezvény középpontjában, az Audi idén minden idők legdurvább kisautójával készül a nagy eseményre. Fogták az A1-es karosszériáját, a 2,5 literes öthengeres turbómotort, és valahogy összehozták a kettőt, aminek az Audi A1 clubsport quattro lett a vége.

Miután a motornak sikerült helyet szorítani a kocsi orrában, jöhetett a teljesítménynövelés. Új a turbófeltöltő, módosították a szívósort, a kipufogórendszert – utóbbi egyébként a bal hátsó sárvédőben, a kerék előtt végződik. A nagy műtét eredménye 503 lóerős teljesítmény és 660 Nm-es maximális nyomaték – utóbbi értéket 2500-5300 között tudja az öthengeres, valószínűleg az erőátvitel alkatrészeinek kímélése miatt vágták le a nyomatékcsúcsot.

R8 GT kagylóülések vannak elöl, a hátsó padot száműzték. Annyi baj legyen R8 GT kagylóülések vannak elöl, a hátsó padot száműzték. Annyi baj legyen

A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó az összkerékhajtás alkatrészeivel együtt a TT RS-ből származik, de a biztonság kedvéért megerősítették a kritikus pontokon. A 100 km/órás sebességet 3,7, a 200 km/órás sebességet 10,9 másodperc alatt éri el az A1 clubsport quattro, amelynek végsebessége elektronika által meghatározott 250 km/óra. A rugalmasság szó szerint mellbevágó, 80-ról 120-ra negyedikben 2,4 másodperc alatt ugrik az autó.

Sikerült beletuszkolni az öthengeres motort az apró orrba. És még a teljesítményét is felhúzták Sikerült beletuszkolni az öthengeres motort az apró orrba. És még a teljesítményét is felhúzták

A megjelenést is alaposan módosítani kellett az új motor miatt, az első-hátsó sárvédőket 30-30 mm-rel szélesítették ki, a kerékjáratokba 19 colos felnik kerültek. Hatalmas méretű hátsó szárny aktív leszorító-erőt termel a tetőlemez hátulján. Az utastérből száműzték a hátsó üléseket, az elsőket meg az R8 GT-ből származó kagylókra cserélték.

Nem hátul, hanem a bal sárvédőben végződik az A1 clubsport quattro kipufogója Nem hátul, hanem a bal sárvédőben végződik az A1 clubsport quattro kipufogója