Egyelőre csak Észak-Amerikára kötött megállapodást a General Motors és a Nissan, amelynek értelmében átveszik az NV200-as haszonjárművet, amelyet aztán Chevrolet City Express néven forgalmaznak majd.

Ezzel a lépéssel rengeteg fejlesztési költséget megspórolt a Chevrolet (épp csak egy új hűtőrácsot és első lökhárítót kellett készíteni, no meg dísztárcsákat – hasonlóan a Mitsubishi Delica D:3-ashoz), ráadásul sokkal hamarabb elkészült az alternatívája a Ford Transit Connect ellenében. Ennél még az Ashok Leyland is többet költött

Egyelőre a sajtóközleményben nem tértek ki arra, milyen motorral-váltóval adják majd az újdonságot, de valószínűleg a Nissan NV 200-as Egyesült Államokban kínált 2,0 literes benzinmotor/CVT váltója lesz az egyedüli választás a Chevrolet City Expresshez. Egyelőre nincs arról szó, hogy más típusokra/kontinensekre is kiterjedne az együttműködés, de nem is lehet kizárni. Például Európában már egy ideje turnézik a Chevrolet új pickupja, a Colorado/S10, amelynek a tesztelésén is túlvannak már, de mégse indult meg a forgalmazása. Ráadásul az európai transzporter-piac átrendeződése miatt a Nissannak is elkelne egy partner, a Chevrolet-nak meg pár haszonjármű.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!