Az Opel meg épp azon van, hogy a PSA konszernnel mélyítse el a kapcsolatát, a Renault újabban a Mercedes felé közeledik, és a VW nemrég kijelentette, hogy a következő generációs Craftert már saját maga kívánja készíteni. Ennek eredménye az lehet, hogy régóta meglévő partnerségek érnek majd hamarosan, a következő modellváltással véget.

Most újult meg a Mercedes Sprinter, a Renault Master pedig fiatal típus még, a hírek szerint a következő generáció már közös fejlesztés lesz – folytatva a Kangoo/Citan-nal elindított együttműködést. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Opel Movano utóda már nem a Renault kooperációban készül, a jövőre érkező Trafic/Vivaro utód még közös munka lesz – igaz, lehet, hogy ez az utolsó pillanatban megváltozik, hiszen a Mercedes közepes méretű haszonjárműve, a már tavalyi év elején lefényképezett alaposan felfrissített Vito még mindig nem mutatkozott be. Mire várnak? A Nissan meg azon van, hogy az NV200 után a nagyobb kategóriákban is saját fejlesztésű/gyártású haszonjáműveket mutasson be.

A hírek szerint az Opel is beszáll a PSA-Fiat közös vállalkozásába, a Citroën Jumper/Fiat Ducato/Peugeot Boxer utódból készülhet az új Opel kisteherautó – a németek épp azon vannak, hogy elmélyítsék a közös munkát a Peugeot-Citroën párossal, a Fiat-tal jelen pillanatban is van haszonjárműves együttműködésük (Dobló-Combo), úgyhogy csak formaság lehet a szerződés aláírása. A Vivaro/Trafic esetén azért csak leghamarabb a következő modellváltásnál várható partnercsere, mert a Sevel üzemben készülő Citroën Jumpy/Fiat Scudo/Peugeot Expert mellett már most és a következő generációban is a Toyota Hiace a negyedik autó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!