Radikálisan csökken a konstrukciók száma a modul-egyterűek kategóriájában, mégis sok márka van jelen ebben a szegmensben – átmárkázással osztoznak egy-egy autón. A Ford és a Volkswagen közötti haszonjárműves együttműködés jóvoltából most a Caddy kap egy testvérmodellt a Tourneo Connect személyében, illetve pár héten belül a Transit Connect is bemutatkozik.

A Ford nem csak a márkajelzést cserélte le az autón, de az A oszlop előtti karosszériaelemeket is lecserélték, illetve a hátsó lámpa betétje és a csomagtérfedél formája is új lett. Ahogy azt már megismertük a Caddy-nél, két karosszériahossz közül lehet majd választani, felár ellenében lesz elérhető a harmadik üléssor, amelynek jóvoltából a családi autó kedvezményre is jogosult lehet a vásárló. Most egyébként csak a Tourneo Connect különleges változatait ismerhetjük meg, a szabadidő-autós körítésű Active modellt, a Sport változatot és a Titanium nevű csúcs-felszereltséget – Vignale kényeztetésre nem számíthatunk egy haszonjárműnél.

A Trend felszereltségnél fényes feketére fényezik a hűtőrács keretét, a Sport mélyebbre nyúló első lökhárítót, 17 colos sötétre fényezett felniket és versenycsíkokat kap (ne feledjük, fillérkeért húzható 190-206 lóerőre a TDI…), a Titanium-ot krómozott karosszériadíszek és sötétített hátsó oldalablakok és 16 colos felnik teszik különlegessé. Ott van még az Active, ami egyedi hűtőrács-betétet, 17 colos felniket, fekete műanyag védőelemeket kap, csak ennél lesz választható a Boundless Blue nevű világoskék fényezés.

A haszonjárműves származásnak köszönhetően az utastér könnyen alakítható, még az anyósülés támlája is előredönthető szükség esetén, a hosszú karosszériában ilyenkor 3 méter hosszú tárgyakat lehet szállítani. Az első sor mögött a raktér hossza 2265/1913 mm, a második sor mögött 1452/1100 mm, a harmadik sor mögött 629/317 mm. Kiszerelt/ledöntött üléseknél egyébként 2,6 vagy 3,1 köbméter lehet a raktér maximális mérete. Könnyen takarítható, strapabíró gumi padlószőnyeg is választható, az utasok kényelmét pohártartók, USB-töltőpontos és tárolók könnyítik meg.

Alapesetben analóg műszerek kerülnek a kormány mögé és 8,25 colos képátlójú érintőképernyő középre – fizikai kapcsolók helyett menüből lehet vezérelni a funkciókat –, extraként elérhető 10,25 colos képátlójú vetített műszeregység és 10 colos képátlójú központi érintőképernyő. Felár ellenében összesen 19-féle vezetőtámogató rendszer kérhető. A motorkínálatban megegyezik azzal, amit a VW Caddy is kínál, tehát az 1,5 literes TSI (jelen esetben EcoBoost néven) 114 lóerős, a 2,0 literes TDI (jelen esetben EcoBlue néven) 102 vagy 122 lóerős, a feláras PowerShift váltó is a hétfokozatú DSG-egységet takarja. A Ford Tourneo Connect esetén újdonságnak számít, hogy a 122 lóerős dízelhez felár ellenében összkerékhajtás is választható, ehhez lehet kérni megerősített alsó védelmet is.

Az új Ford Tourneo Connect (és várhatóan a Transit Connect) 2022 elejétől lesz rendelhető az európai márkakereskedésekben, a kiszállítások pedig tavasszal indulnak.