Két évvel ezelőtt még az Airflow tanulmányról állították, hogy az jelképezi a Chrysler márka jövőképét, most ugyanezt a radikálisan eltérő Halcyon nevű tanulmányról állítják. Előbbi, mármint az Airflow viszonylag hamar sorozatgyártású autó lesz, hiszen továbbfejlesztett tanulmány változatát is megmutatták már, utóbbi viszont tényleg csak egy jövőkép, amivel szűk egy évtizedre tekintenek előre. Minden bizonnyal a hasonló szerepet betöltő Peugeot Inception tanulmányhoz hasonló túlzásokat látunk az első változaton…

A kiindulási alapot a nemrég bejelentett STLA Large nevű műszaki alap jelenti, amelyre nagyon áramvonalas karosszériát húztak rá a hatótávolság maximalizálása érdekében. Mindössze 10 centi a hasmagasság, a kocsi orrán légcsatorna halad át – erre jól rá lehet látni az első sorból a mélyre húzott szélvédőn keresztül. Az aktív aerodinamikai elemek közé tartozik a diffúzor, a hátsó légterelő és a hasmagasságot csökkentő légrugózás. Nagy méretűek az ajtók, amelyekkel együtt a küszöb jelentős része is feltárul, hogy könnyű legyen az ülésekben helyet foglalni. Kilincsek egyáltalán nincsenek, az autó biometrikus jellemzők alapján azonosítja az utast és automatikusan nyitja az ajtót. A 22 colos felnikre alacsony gördülési ellenállású 255/35 méretű Pirelli abroncsokat szerelnek.

Úgy építették be az utastérbe a digitális technológiákat, hogy azok igény szerint a háttérbe húzódnak (beleértve a 15,6 colos képátlójú központi érintőképernyőt), ez a digitális detox funkció, ilyenkor az embernek kell vezetnie, egyébként 4-es szintű önvezetésre képes a Chrysler Halcyon, tehát emberi beavatkozás nélkül is tud haladni – ilyenkor a kormánykerék húzódik vissza a műszerfalba. Azért is le tudtak mondani a mindent eluraló képernyőkről, mert alapvetően a beszédvezérlésre helyezik a hangsúlyt, és szükség szerint a szélvédőre vetítik a szükséges digitális információkat. A belső térhez 95%-ban megújuló forrásból származó anyagokat használtak. A hátsó üléseknél alkalmazzák az egyterűek számára kifejlesztett Stow ‘n Go padlóba hajtható üléseket, amelyeket beszédvezérléssel lehet utasítani – ha netán emberek helyett csomagokat szeretne itt szállítani a használó.

A Chrysler Halcyon egyébként a használó digitális naptárának segítségével előre eltervezi az utakat és a szükséges töltési ciklusokat is (ahová saját magától el tud menni) az élő közlekedési információk alapján, az utastérben a grafikák és hangok személyre szabhatóak. A Stellantis olyan, jelenleg még fejlesztés alatt lévő technológiákat is beleképzel a tanulmányba, mint a Dynamic Wireless Power Transfer nevű menet közbeni indukciós töltés, vagy a maihoz képest 60%-kal kisbeb karbonlábnyommal készülő, ritkaföldfém-mentes lítium-kén akkumulátor. Azt nem árulták el, hogy a Halcyon mikor jelenik meg a közutakon, de azt igen, hogy a Chrysler első villanyautója 2025-ben érkezik, 2028-ra a teljes kínálat elektromos autókat jelent majd (addigra búcsúzik az Airflow).