Púp a motorháztetőn, és néhány matrica - ez jelzi az első elektromos BMW-t Púp a motorháztetőn, és néhány matrica – ez jelzi az első elektromos BMW-t

A BMW márka első, csak elektromosság által mozgatott autója az ActiveE névre hallgat, így egyszerűen, sorozatmegjelölés nélkül. Az ok: nem adják el azokat, csak tesztelési céllal készítenek ezer példányt.

Az autóban azt a hajtásláncot/akkumulátor csomagot tesztelik, ami a 2013-ban érkező MegacityVehicle karbon karosszériás autóban is benne lesz, részben tökéletesen egyező, részben nagyon közelítő formában. A bajorok mérnökei a hátsókerékhajtás által elfoglalt tereket használják ki az elektromos hajtás alkatrészeinek elhelyezésére, illetve a csomagtér egy részét.

Bent nincs újdonság, csak egyes műszereket cseréltek le Bent nincs újdonság, csak egyes műszereket cseréltek le

Az ActivE haladásáról egy 170 lóerő teljesítményű elektromotor gondoskodik, ami 9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre az autót. A lítium-ion akkumulátorokban egy alkalommal legfeljebb 160 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, ami ahogy azt minden elektromos autó esetén hangsúlyozzák, a napi ingázás igényeit kielégíti.

Fürge, 145 km/óra a vége, de a hatótáv elmarad a mai autóktól Fürge, 145 km/óra a vége, de a hatótáv elmarad a mai autóktól

Az elektromos hajtás miatt egyébként nem kell sok kompromisszumot kötnie a használónak: rövidebb a hatótáv, hosszabb időt vesz igénybe az újratöltés, és a csomagtartó is csak 200 literes. Hogy ez utóbbi értéket könnyebben meg tudják emészteni a BMW vásárlók, rögtön két példát is megneveztek. A németeknek azzal nyugtatják, hogy (sörös)rekeszek még beférnek a csomagtérbe, az amerikaiaknak meg akár két golfzsákot is be tudnak varázsolni a fennmaradó térbe.