Az egyszerű fáradtságfigyelők az autóban meglévő érzékelők jele alapján próbálják levonni azt a következtetést, mennyire fáradt az autóvezető (milyen gyakran lép működésbe a sávelhagyás-figyelő, milyen tempóban kezeli a pedálokat, a kormányt, stb.), de ma már vannak ennél pontosabb, aktív megoldások is. Infrakamerával, radarral már a vezető figyelmének lankadása is érzékelhető, és némely egészségügyi problémát is észlelni lehet. Az ADAC most a Bosch, a Ford és a DTS/SPERI rendszereit vizsgálta meg, és úgy találták a szakemberek, hogy ezek megbízhatóan működnek. Problémát csak az okozott, ha a sofőr nem fért bele az érzékelési tartományba (például a kormánykerék karimája kitakarta a szemeket, így azt nem értékelte a rendszer), illetve a szakáll is megzavarta az elektronikát. A Sony optikai szenzora segítségével 3D-s képet készít a sofőrről, így fel tudja ismerni a nem megszokott testtartást (fej pozíciója a testhez képest), ezzel pedig fontos információt tud szolgáltatni a passzív védelmi rendszereknek is.