Idén első ízben hirdette meg a Toyota Motor Europe az európai gyerekek számára a Toyota Motor Corporation által szervezett Toyota DREAM CAR Art Contest rajzversenyt. A megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelnek el egy jobb jövőt.

„A te álomautód – A jövő autója” volt a szlogenje a világméretű rajzversenynek, amire idén 1 718 magyar alkotás is érkezett. A hazai szakértőkből álló zsűri egybehangzó véleménye szerint nem is a pályaművek igényes technikája tette rájuk a legnagyobb hatást, hanem az, hogy a gyerekek mindhárom induló korosztályban (10 év alatt, 10-12 év között és 13-15 év között) milyen világosan érezték és magukévá tették az autóipar új, fontos üzenetét, a környezetbarát, fenntartható mobilitás gondolatkörét.

Tíz év alatti korosztály: Krajcsovitz Adél (Budapest) „Nyitott gömbautóm” Tíz év alatti korosztály: Krajcsovitz Adél (Budapest) „Nyitott gömbautóm”

„Tíz-húsz évvel ezelőtt a gyerekek még a lóerők és a köbcentik bűvöletében éltek,” mondta erről Pampurek Péter grafikus, a zsűri elnöke. „Ám ha most végigtekintünk ezeken a rajzokon, világossá válik, hogy a mai gyerekek számára egészen természetes a ’zöld’ autózás gondolata. Az is tanulságos, hogy mennyire modern a gyermeki fantázia: ezeken az alkotásokon az autók felhőkarcolók közt repülnek, esetleg konkrét történetek, képregények főszereplői.”

10-12 éves korosztály: Kiss Laura (Budapest) „Álomautó” 10-12 éves korosztály: Kiss Laura (Budapest) „Álomautó”

Az alkotások láttán valóban egyértelmű, hogy a gyerekek tudatosan párosítják a japán márkával a környezetbarát autózást. Fantáziájukban a jövő Toyotái a Föld mágneses energiáját hasznosítják, esetleg levegő, víz, hidrogén, napenergia, szél és elektromos áram hajtja őket. Némelyik autó gömbölyű, mások Toyota-logó formájúak, esetleg távirányítóval miniatürizálhatók, hogy elférjenek egy női kézitáskában.

13-15 éves korosztály: Szilágyi Borbála (Mezőberény) „Flying Fantasy” 13-15 éves korosztály: Szilágyi Borbála (Mezőberény) „Flying Fantasy”

„Mindez azért is fontos, mert a gyerekek véleménye igenis befolyásolja egy család autóválasztását,” vélekedett Cseri József zsűritag, a Toyota Márkakereskedők Szövetségének elnöke. „Ők már egészen mást látnak az autóban, mint a szüleik; ösztönösen fogékonyabbak az új technológiákra, az új szempontokra és nem utolsósorban a környezetbarát autózásra. A rajzok láttán biztos vagyok benne: a gyermekek számára fontos, hogy családjuk környezetkímélő autót használjon.”