Az orosz állam is szeretné leszorítani a járművek károsanyag-kibocsájtását, és ennek érdekében nem egyszerűen passzív eszközökhöz, tehát a törvények módosításához folyamodik, hanem aktívan támogatja a fejlesztést. Cseppet sem meglepő módon a Lada a partner.

Az immár a Renault-Nissan konszern részeként működő Ladát bízta meg az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium a feladattal, és erre a célra 499 millió rubel, azaz 3,5 milliárd forint támogatást is kapott a vállalkozás. Külön csapatot állítottak fel a munkára, amiben az orosz mérnökök mellett egyetemek kutatói, más ipari szereplők és persze a konszerntestvér Renault és Nissan szakemberei is tagok. Egyelőre még nem eldöntött, hogy konnektorról tölthető vagy normál hibrid lesz a végeredmény, minden lehetőséget megvizsgálnak, és majd hosszas tesztelés és számítások (mennyibe fog kerülni az autó) után döntenek. Az biztos, hogy a Granta nevű szedánt veszik alapul, és annak 1,6 literes benzinmotorját. Legalább 120 lóerős rendszerteljesítményt és a csak belső égésű változathoz képest 21 százalékos üzemanyag-megtakarítást szeretnének elérni. A komponensek tesztelése már folyik, a működőképes prototípust 2014-ben prezentálják a megrendelőnek, arról nincs hír, mikor indulhat a Lada szuper olcsó hibridjének sorozatgyártása, de az eljuthat akár hozzánk is – a Granta most is kapható a Unióban, a hibrid is biztosan kap majd típusbizonyítványt. Ráadásul a Datsun márka is a Granta alapján támad fel hamarosan, könnyen lehet, hogy az is megkapja majd a hibrid hajtásláncot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!